szmaragdowe krople

szmaragdowe krople
❤️ '𝑷𝒐𝒆𝒛𝒋𝒂 𝒕𝒐 𝒆𝒄𝒉𝒐 𝒑𝒓𝒐𝒔𝒛𝒂̨𝒄𝒆 𝒄𝒊𝒆𝒏́ 𝒅𝒐 𝒕𝒂𝒏́𝒄𝒂' - 𝑪𝒂𝒓𝒍 𝑺𝒂𝒏𝒅𝒃𝒖𝒓𝒈❤️

niedziela, 22 marca 2020

dziewicze ślady..








***

.. zamknęłam oczy,
wyciszyłam emocje
otuliłam się spokojem
dostrzegłam piękno
nasączyłam się dobrem
poczułam błogość

- wsłuchałam się w siebie ..


***

.. głaszczę miękki aksamit snu
chwytam oniryczne płatki odczuć

otulona ażurowym woalem błogości
opuszkami palców muskam duszę

w dziewiczych śladach tajemnic
zostawię odcisk bosych stóp .. 






84 komentarze:

  1. Swoim słowem potrafisz AnSo zdziałać cuda... Muskasz moją duszę delikatnie ale z taką dozą mocy, że wyciskasz łzy...
    Każde słowo wywołuje piękne myśli, emocje, chwile... Gdzieś z wnętrza serca...
    Jesteś tak blisko mnie...
    Pochylam się z szacunkiem i pokorą nad każdym słowem...
    Ściskam najserdeczniej, Pola :*

    OdpowiedzUsuń
  2. .. dziękuję bardzo za Twój przępiękny komentarz Polu, Twoje słowa są balsamem na moją duszę 💚 .. posiadasz cudowną wrażliwość,
    a swoje piękne odczucia i myśli przekazujesz w niezwykły sposób, który uwielbiam ❣️ - dziękuję, że jesteś ♥♥

    - pozdrawiam cieplutko i ściskam mocno Polu :*

    OdpowiedzUsuń
  3. W tych trudnych dniachrzjest schować sie w poezję słuchając duszy artysty....

    OdpowiedzUsuń
  4. .. wspaniale Cię znów widzieć i czytać, ogromnie się cieszę, że wróciłaś ❣️ .. dziekuję bardzo za piękne słowa, czasem dobrze jest schować się przed światem i przycupnąc sobie w 'ogrodzie myśli' oddychając spokojem 💚

    - pozdrawiam i ściskam najserdeczniej, życzę moc zdrówka i każdego dnia pieknych chwil ❣️ :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i nawzajem:)

      Usuń
    2. .. dziękuje bardzo, w tym trudnym czasie trzeba się wspierać ;)

      Usuń
  5. O jak mi dobrze... Cudownie to opisałaś, piękny wiersz, dotknął mej duszy, poczułam go w środku. Na prawdę cudownie piszesz 😘.
    Miłego dzionka kochana 😘

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. .. pięknie piszesz o swoich odczuciach i emocjach Tabito, dziękuję bardzo za Twoje śliczne słowa .. cieszę się ogromnie, że Ci się podoba moje pisanie :)

      - pozdrawiam ciepło i serdecznie, życzę jak najwiecej uroczych chwil każdego dnia :)

      Usuń
    2. Inaczej się nie da - nic tylko się rozpływać... Idę jeszcze raz ukoić się do snu, wtopiona w ten cudowny nastrój (może i twój, ale jaki zaraźliwy :)) - poczuć te błogość. Dobranoc 😘

      Usuń
    3. .. dziękuję pięknie Tabito za Twoje niezwykłe 'rozpływanie'.. śpij smacznie i śnij kolorowe sny ❤️
      .. uwielbiam taki stan, gdzie mogę nasączyć się błogim spokojem, rozpłynąć w nim .. wówczas mogę oddychać beztroską, wyciszam się i relaksuję .. mówiąc w skrócie jest to rodzaj 'ucieczki od tego świata' od rzeczy, które nie są zgodne z moim poglądami, odczuciami i upodobaniami.. świat jest piękny, a Ja chcę postrzegać dobre rzeczy, piękno i dawać innym pozytywną energię..

      - przesyłam Ci magiczną energię spokoju 😊 💙 :*

      Usuń
  6. Poczułam spokój, a kochana jest mi on dziś niesamowicie potrzebny. Cudownie piszesz, tak łatwo trafiasz w moje serce, jakby łączyła nas gruba, silna nić zrozumienia, przyjaźni to od dawna. <3 Wczoraj się tak czułam, jak opisałaś w pierwszym wierszu, czułam się właśnie tak. Dziś już nie, ale Twoja twórczość dodała mi totalnej wiary i wiem, że zaraz znów będzie dobrze. :)

    Tulę Cię mocno, tak mnie cieszysz sobą. :))) <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. .. to dla mnie wielka radość, że jesteś Agnieszko ❣️ .. cudownie znać tak wspaniałą Osobę jak Ty, która czuje podobnie, jest niezwykła, ma w sobie ogrom wrażliwości, wiary i piękne postrzeganie życia ❤️

      - ściskam najserdeczniej i pozdrawiam najcieplej, przesyłając, w ten trudny czas, pozytywną energie na każdy dzień 💙 :****

      Usuń
  7. Kochana
    Uwielbiam Twojego bloga i cudną poezję:)
    Zawsze odnajduje tutaj spokój, refleksję, wytchnienie, czasem po trudnym dniu, a przy tym wszystkim subtelność, miłą atmosferę;););)
    Dziękuję Ci za to, że Jesteś;)
    Pozdrawiam pięknie, życząc zdrówka, pogody ducha i mnóstwa uśmiechu i słoneczka:)

    OdpowiedzUsuń
  8. .. dziękuję bardzo Kochana Morgano za to, że JESTEŚ, za Twoją obecność i za Twoje śliczne słowa ❣️❣️❣️ 💙 :))
    .. z odromną przyjemnością odwiedzam Twój blog i czytam piękne posty ❤️ :))

    - pozdrawiam najcieplej i najserdeczniej, życzę dużo zdrówka, dobrej energii, cudownych chwil radości codziennie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana
      Bardzo proszę odezwij się do mnie na e-maila ;)
      morgana63@onet.eu

      Usuń
    2. .. spełniłam Twoją prośbę Morgano i wysłałam do Ciebie e-maila :)

      Usuń
    3. .. dużo zdrówka, miłych chwil na każdy dzień :)

      Usuń
  9. Otulam się Twoim spokojem i Twoim słowem <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. .. cudownie jest nasączyć się błogim spokojem .. raduje mnie ta niezwykła możliwości dzielenia się nim .. dziękuję za piękne słowa 💙 😊

      - pozdrawiam Cię najserdeczniej ❣️

      Usuń
    2. O tak.. w szczególności teraz kiedy stresu i nerwów jest co nie miara. Dziękuję, że mogłam znaleźć do y Ciebie :)

      Miłego dnia :)

      Usuń
    3. .. mamy teraz dość trudny czas. ale trzeba go przeczekać i wierzyć, że przeminie i wszystko wróci do normy..
      .. dziękuję za bardzo Twoje piękne słowa .. cieszę się niezmiernie i jest mi naprawdę miło, że czytając możesz TU odpocząć :)

      - pozdrawiam ciepło i życzę przyjemnego wieczoru :)

      Usuń
    4. Musimy się dostosować. MOże ten czas był potrzebny abyśmy coś zrozumieli?

      Ja ciesze się, że tu trafiłam i dziekuję za ten odpoczynek;)

      Miłego dna :)

      Usuń
    5. .. nastał trudny czas dla nas wszystkich i trzeba się dostosować zachowując spokój i rozsądek :)

      .. również cieszę się, że mogłam pomóc choć słowem .. miło mi, że Cię poznałam i mogę czytać Twój ciekawy blog :)

      - życzę przyjemnego popołudnia :)

      Usuń
    6. Od poniedziałku osiągnęłam wewnętrzny spokój i harmonię co nie oznacza ze straachu o bliskich nie ma... ale jak to mówisz z rozsądnikiem ;)

      Malujesz słowem... pięknie się nim bawisz i tworzysz fanastyczny obraz ;)

      Usuń
    7. ..tak jest, iż mimo osiągniętego wewnętrznego spokoju, zawsze pozostaje niepokój i troska o bliskich..

      .. dziękuje za piękne słowa .. teraz kiedy jest trudny czas dla nas, najbardziej potrzebujemy właśnie spokoju i rozsądku ..
      .. pisząc przenoszę się w taką 'Oazę' spokoju, ciszy i wytchnienia ;)

      Usuń
    8. I to każdego dnia nie tylko ze względu na pandemię... ona nie ma znaczenia.. to miłośc <3

      Prawda i cieszę się, że można ten spokój osiągnąć :)

      Usuń
    9. ..dokładnie właśnie tak, nie ze względu na obecnie trudny czas ale zawsze na codzień ;)

      Usuń
  10. A wszyscy czytelnicy wsłuchują się w Ciebie, gdy tak pięknie przedstawiasz fragmenty swoich uczuć :)
    Piękny wiersz. U Ciebie naprawdę można na chwilę odpocząć od wszystkiego :)

    OdpowiedzUsuń
  11. .. dziekuję za Twoje śliczne słowa .. ogromnie się cieszę, gdy pisząc swoje myśli i odczucia w wierszach, Ktoś (czytając) odbiera to tak przyjemnie i relaksująco - naprawdę jest to wielka radość dla mnie ❣️💙
    ..zawsze staram się myśleć pozytywnie, widzieć dobro i piękno .. rozsiewać dobrą energię i radość .. uśmiech nic nie kosztuje, a daje miłe doznania.. a teraz kkiedy nastał dość trudny czas, bardziej potrzeba nam odpoczynku od stresu :)

    - pozdrawiam serdecznie i życzę wiele cudownych chwil każdego dnia :)

    OdpowiedzUsuń
  12. U Ciebie zawsze można doświadczyć spokoju i beztroskości. Uwielbiam Twoją niesamowitą twórczość.
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. .. dziękuję bardzo Klaro za Twoje, jak zawsze, piękne słowa ❣️ 😊 .. staram się mieć pozytywne myślenie, które daje mi siłę ..
    .. dostrzegam dobro i poszukuję piękna we wszystkim :) .. dzielenie się pozytywną energią jest wspaniałe .. szalenie miłe jest sprawiać innym radość i wywoływać uśmiech 💙 ;)

    - pozdrawiam cieplutko, życzę Ci jak najwiecej pięknych i radosnych momentów codziennie 😊 💙 :*

    OdpowiedzUsuń
  14. Miło tak wpaść tutaj i przeczytać coś z jednej strony prozaicznego, spokojnego, a z drugiej tak głębokiego i dającego do myślenia. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ..witam serdecznie i bardzo dziękuję za tak piękne słowa :)

      - pozdrawiam ciepło :)

      Usuń
  15. ja dziś na działce w koszu wiszącym zamknęłam oczy i odpłynęłam słuchałam ptaków i tej ciszy cos pięknego słonko po twarzy smagało to moja chwila była

    przesyłam uściski

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. .. ależ wspaniale Trawko, że mogłaś sobie odpocząć na łonie Natury ;)
      .. zachwyca cudne słoneczko, piękno przyrody i fantastycznie posłuchać ptaków ;)

      - ściskam mocno, ślę cieplutkie pozdrowienia i zdrówka życzę :*

      Usuń
  16. Twój wiersz otulił moje serce spokojem i uniósł wysoko... Aż nie chce mi się wracać na ziemię, Mgiełko:-)

    Pozdrawiam Cię cieplutko, Aniu i ślę życzenia spokoju i siły na kolejne dni. Przytulam mocno:***

    OdpowiedzUsuń
  17. ..Kochana Amasjo, dziękuję za śliczne słowa, czasem można sobie popląsać w mięciutkich chmurach <3

    - pozdrawiam najcieplej Anetko, przytulam mocno i Tobie życzę spokoju, moc zdrówka i przyjemnych chwil na każdy dzień :***

    OdpowiedzUsuń
  18. W tym gorszym okresie każdy powinien tak wyciszyć emocje .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. .. mnie pomaga właśnie takie wyciszanie emocji, tym bardziej, że czas jest trudny .. staram się myśleć pozytywnie, spokojnie
      i rozsądnie ;)

      - pozdrawiam ciepło i życzę zdrówka, dużo dobrych chwil każdego dnia :)

      Usuń
    2. I tak powinno się robić lub chociaż próbować

      Usuń
    3. .. absolutnie tak, ponieważ tak jest lepiej żyć :)

      - pozdrawiam ciepło :)

      Usuń
    4. Oraz myśląc pozytywnie przyciągam pozytywne rzeczy do siebie

      Usuń
    5. .. myślę tak samo .. staram się zawsze myśleć pozytywnie i cieszyć się z małych rzeczy :)

      - pozdrawiam ciepło :)

      Usuń
  19. Poczułam błogość i poczułam z Tobą ten aksamit :)
    Mogłabyś mi tylko wyjaśnić etymologię słowa: "oniryczne" :) Nie znam go :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. .. bardzo mi miło, dziękuje za urocze słowa :)

      ..oniryzm wywodzi się od greckiego oneiros, czyli sen lub marzenie senne .. czyli mogę przedstawić rzeczywistość jako marzenie senne.. oniryzm to dla mnie większą swoboda wyobrażni ;)

      - pozdrawiam serdecznie i życzę dużo pieknych chwil :)

      Usuń
  20. Moja mama tez kiedys piekla chleb w piecu chlebowym ale tamten nie mial ziarenek bo inne czasy były.
    Ja pierwszy raz piekłam na drozdzach mi taki nie wychodzil a na zakwasie wczoraj znowu piekłam wyszedl jeszcze lepszy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ..wspaniałe są takie domowe wypieki chlebka, sama nie piekłam ale nie raz miałam okazję spróbować :)
      ..robisz na zakwasie i wychodzi pyszny i to jest wspaniała radość Trawko <3

      Usuń
  21. To naprawde nic wielkiego kropla w morzu potrzeb ale zawsze to coś

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. .. może i 'kropla w morzu', ale ta kropla jest WIELKA !!! - cudowna rzeczą jest pomaganie innym <3

      Usuń
  22. Cieplutko pozdrawiam. 🌴 Myślę,że ten wspaniały, mądry tekst jest receptą na dziś i...jutro. Piękny, piękny, piękny!!! Wspaniałych, radosnych chwil na 'dziś i jutro', Droga Mgiełko🌺

    OdpowiedzUsuń
  23. .. pięknie dziekuję za prześliczne słowa Daglezjo ❣️❤️ .. czas jest trudny, ale trzeba napełniać się pozytywnymi myślami ..
    miejmy nadzieję i wierzmy niech jak najszybciej wszystko wróci do normy :)


    - życzę Ci cudownych chwil Kochana, szczególnie w tym trudnym czasie, ogrom zdrówka, spokoju i pogody ducha codziennie ❣️ 💚💚💚

    OdpowiedzUsuń
  24. Wspaniale napisane,można korzystać z tego czasu❤

    OdpowiedzUsuń
  25. ..dziękuję bardzo za miłe słowa 💚

    - pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  26. .. dziekuję bardzo za śliczne słowa :)

    - pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Twoja twórczość mogłaby być ścieżką dźwiękową do moich medytacji :D
    Nie czytałam nigdy chyba czegoś tak uspakajającego i kojącego a dążę w ostatnich zawirowaniach do takiego stanu, o jakim piszesz :)
    Życzę dużo zdrowia i pozdrawiam :) :*

    OdpowiedzUsuń
  28. .. dziękuję bardzo za tak urocze słowa, to jest dla mnie niezwykle miłe, naprawdę szalenie przyjemne ;)
    .. staram się pisać to co czuję, jestem spokojna, wyciszona i skupiona .. szukam słów, które pomagają wyrazić te odczucia ;)

    - pozdrawiam cieplutko, ściskam najserdeczniej i życzę dużo zdrówka, spokoju i dobrych myśli :) :*

    OdpowiedzUsuń
  29. Uwielbiam zatapiać się w Twoje słowa. Niczym ciepły wiatr otulasz nimi moje niespokojne wnętrze.

    OdpowiedzUsuń
  30. .. bardzo mnie cieszą Twoje słowa, sprawiłaś mi wielką radość - bardzo dziękuję za śliczny komentarz 💚 ..
    .. to jest ogromnie miłe, że moje pisanie 'emanuje błogim spokojem' :*

    - pozdrawiam Cię najserdeczniej :)

    OdpowiedzUsuń
  31. znakomite są "dziewicze ślady tajemnic" i bose stopy, do odciskania w nich czegokolwiek. a do zostawiania odcisków, to już najbardziej.
    w porywach dobrego humoru uśmiecham się do Ciebie serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  32. .. przyjemnie przeczytać takie miłe słowa, dziękuję :)
    .. odkrywanie dziewiczych tajemnic jest niesamowicie błogą przyjemnością ;)

    - pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  33. .. dziękuję bardzo i odwzajemniam z pozdrowieniami :)

    OdpowiedzUsuń
  34. ..witam, dziękuję bardzo za odwiedziny i śliczne słowa ;)

    - pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Kochana
    Zostawiam moc serdecznych, świątecznych życzeń: zdrówka, radości ze Zmartwychwstawania Pańskiego oraz nadziei na lepsze kolejne dni:)
    Pozdrawiam najmilej i dziękuję za to, ze po prostu Jesteś:)

    OdpowiedzUsuń
  36. ..dziękuję bardzo Morgano za piękne życzenia i oczywiście odwzajemniam :)
    ..życzę Ci dużo zdrówka, spokoju, pomyślności i cudownych chwil każdego dnia <3 :)

    - pozdrawiam najserdeczniej i najcieplej :)

    OdpowiedzUsuń
  37. Wesołych świąt Wielkanocnych :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ..dziękuję bardzo i Tobie życzę Zdrowych i Spokojnych Świąt :)

      - pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  38. Kochana
    Pozdrawiam pięknie świątecznie bardzo serdecznie 🐣💛🌻🌤️🤗

    OdpowiedzUsuń
  39. .. Droga Morgano, dziękuję pięknie i również Tobie ślę świąteczne pozdrowienia i życzę moc zdrówka 🐣💛🐣

    OdpowiedzUsuń
  40. Wsłuchać się w siebie
    Dzisiaj to brzmi poniekąd egzotycznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. .. podoba mi się bardzo Twoje stwierdzenie 'poniekąd egzotyczne' :) .. wszystko zależy od nastroju, czasu i miejsca ..
      .. abstrahując od wszystkiego, lubię być sama ze sobą, kontemplować w ciszy, pracować .. ;)

      - pozdrawiam ciepło :)

      Usuń
  41. Fajne! Pisz dalej... Przypomniały mi się moje czasy gimnazjalno-licencjackie kiedy to przez ten szmat czasu pisałam wiersze i wierszyki, właśnie w takim klimacie. Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. .. witam na moim blogu :) .. czasem przyjemnie jest powrócić do miłych wspomnień :) .. już troszkę lat upłynęło mi na pisaniu,
      gdyż pierwszy swój blog miałam na Onecie w roku 2005 ;)

      - pozdrawiam ciepło :)

      Usuń
  42. Wszystkiego dobrego! Obserwuję i Pozdrawiam!^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. .. witam, dziękuje za odwiedziny i życzę również wszystkiego dobrego :)

      - pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  43. Cudowna poezja. Bardzo umiejętnie malujesz emocjami Kochana. Piękne. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  44. .. dziękuję pięknie Kasiu za śliczne słowa.. cieszę się ogromnie, że się Tobie podoba ;)

    - pozdrawiam najserdeczniej i najcieplej :*

    OdpowiedzUsuń
  45. Dzięki wielkie za życzenia. :)

    Bo zmieniłem parę ustawień, wywaliłem też co nieco i chyba jest lepiej (patrząc po komentarzach).

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  46. .. mamy trudny czas, ale trzeba to przetrwać .. chciałabym, aby wszystko wróciło jak najszybciej do normalności ..
    .. dobrze, że pozmieniałeś, teraz jest ok. :)

    - pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń

..dziękuję serdecznie za odwiedziny i zapraszam ponownie ..:)