szmaragdowe krople

szmaragdowe krople
❤️ '𝑷𝒐𝒆𝒛𝒋𝒂 𝒕𝒐 𝒆𝒄𝒉𝒐 𝒑𝒓𝒐𝒔𝒛𝒂̨𝒄𝒆 𝒄𝒊𝒆𝒏́ 𝒅𝒐 𝒕𝒂𝒏́𝒄𝒂' - 𝑪𝒂𝒓𝒍 𝑺𝒂𝒏𝒅𝒃𝒖𝒓𝒈❤️

niedziela, 12 lutego 2023

hibernacja?

 




.. zostawiłam skondensowany świat

wytapetowane ściany chorych słów

ułudę budowanych zamków z piasku ..

*

.. słyszę trzepoczące skrzydła smutku

czuję silny ból w zakamarkach duszy

cierpienia pulsują z pantomimą iluzji


wsłuchuję się w oddechy wiatru 

uporczywy szmer padającego deszczu 

skrapla chimery natrętnych odczuć


ocieram się o zamglone barwy

drżące szepty gdzieś z głębi otchłani

odczuwam grząskość wyjącej ciszy


westchnienia namolnej niepewności

niweczą ład pozytywnych doznań 

lawiruje udręka zamącając umysł ..

                        

i .. nie wiem ..

czy to hibernacja 

 czy może zły sen? 



46 komentarzy:

  1. To najprawdziwszy opis tego stanu... Nigdy nie spotkałam prawdziwszego i tak pięknie ubranego w słowa...
    Tak, bo to serce dyktuje słowa... I stan ducha...
    Życzę jak najszybszego pokonania ciemnego snu i skąpania się w promieniach słońca...
    Ściskam najcieplej! :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Grażynko, dziękuję bardzo za piękne słowa ! ❤️
      .. ostatnio wszystko się za skumulowało i bardzo mnie przygniata .. pomimo tego staram się nie poddawać..
      wiemy, że nic nie trwa wiecznie, więc tylko muszę to przeczekać 💙🍀
      ..dziękuje za Twoje życzenia, dziękuję, że jesteś! 💝

      - ściskam mocno! :*

      Usuń
    2. To tylko zły sen, one zawsze się kończą! Siły i mocy Kochana! :* :* Posyłam najlepszą energię!

      Usuń
    3. Grażynko, dziękuję najpiękniej, od razu poczułam się dużo lepiej :*** ❤️💝💙

      Usuń
  2. Wracaj kochana do słońca 💖💖💖✨🌹

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. .. masz rację Droga Gratiano , powinnam to zrobić .. mam nadzieję, że niedługo się uda
      .. dziękuję bardzo, że zaglądasz Kochana 💝 !

      - ogrom zdrówka życzę i cudowności każdego dnia ! 💛💗💙

      Usuń
  3. Pewnie jedno niewiele różni się od drugiego.
    Pięknie piszesz o swoich stanach duszy, ale może wiosenne promienie słońca rozproszą mrok i hibernacja przerodzi się w wiosenne przebudzenie?
    Oby wiosna szybko wzięła Cię w swoje ciepłe objęcia:-)
    jotka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. JoAsiu Kochana, dziękuję bardzo, za wspaniały komentarz, za urocze słowa i podtrzymanie na duchu
      .. dziękuję, że JESTEŚ! 💗

      - pozdrawiam Cię najcieplej i najserdeczniej, życzę ogrom cudownych chwil 💖💛

      Usuń
  4. Kochana w tym pięknym wierszu czuć wszystkie twoje emocje. Uwielbiam Cię czytać. Zawsze chętnie tu wracam.

    Uściski z Krakowa

    Kasinyswiat

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiuniu, dziękuję Ci za Twoje śliczne komentarze, za każde słowo i odwiedzanie mnie ❤️
      .. ogromną radością dla mnie jest móc Cię czytać i odwiedzać Twój blog ! 💗

      - ściskam najcieplej i najserdeczniej Kochana, ogrom zdrówka życzę i cudownych chwil ! 💛

      Usuń
  5. Nawet o trudnych chwilach tak pięknie piszesz, że można zatopić się w tych słowach. Przytulam mocno Kochana, przesyłam cieplutkie promienie słońca, niech wybudzą Cię z tego stanu :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tu muszę się zgodzić, nawet te smutne i trudne chwile potrafisz tak magicznie opisać. Masz talent! Życzę Ci wszystkiego dobrego ♥

      Usuń
    2. Roksi Droga 💖 .. dziękuję najpiękniej za cudowne słowa .. Twoje niezwykłe promyki słonka ociepliły moją duszę i poczułam się dużo lepiej .. cudownie, że jesteś, dziękuję ! 💝

      - ściskam mocno :*

      Usuń
    3. Kasiu Miła ♥
      .. jestem bardzo szczęśliwa, że mnie odwiedzasz i zostawiasz urocze słowa i życzenia, dziękuję Ci bardzo 💛

      - pozdrawiam Cię bardzo cieplutko i serdecznie, moc cudowności życzę każdego dnia ! ❤️

      Usuń
  6. Smutno mi się zrobiło, ale coś Ci powiem. Miałam
    (i mam), tzw. 'złe dni', mój 'netowy' przyjaciel mnie pocieszył, mówiąc, że po każdej burzy przychodzi słońce...więc myślmy w ten sposób, że skoro jest źle to może być tylko lepiej. Uśmiechnij się, jutro będzie lepiej. Przytulam Mgiełko🤗🤗🤗

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Droga Daguniu ♡
      .. znamy się już tak bardzo długo, dziękuję Ci przeogromnie, że Jesteś ze mną przez te lata 💝
      .. dziękuję Ci Kochana najpiękniej za Twoje ciepło, empatię, podtrzymywanie mnie na duchu, za wsparcie w trudnych chwilach i dobre słowa ♥♥♥
      .. nie mamy zwyczaju użalania się nad sobą, bo szkoda czasu na to,Ty to wiesz, ale czasem bywa naprawdę ciężko .. ale jest tak jak napisałaś Kochana, po burzy zawsze wychodzi słońce :)
      .. bo wszystko ma swój czas i jest czas na wszystko .. na smutek i radość ..
      ..lubię ten cytat :
      'Jeśli jest noc, musi być dzień, jeśli łza – uśmiech.' - J. Twardowski
      i staram się stosować ten : 'Budząc się rano, pomyśl, jaki to wspaniały skarb żyć, oddychać i móc się radować.' Marek Aureliusz

      - uśmiecham się i ściskam Cię bardzo mocno, życzę ogrom zdrówka i cudownych chwil ❤️💛💙

      Usuń
  7. Sama sobie odpowiedziałaś Anso tym cytatem Aureuliusza - "Budząc się rano, pomyśl, jaki to wspaniały skarb żyć, oddychać i móc się radować.'" Marek Aureliusz Przywołaj wspomnienia szczęśliwych chwil...... niech wyprą zło, które pewnie tylko chwilowo sie zagnieździło. Bardzo zawsze lubiłam i lubię to znane Ci powiedzenie.... "Po deszczu jest słońce etc" Ono jest .prawdziwe - wierz mi. Cieszę się, że znalazłam się wśród Twoich czytelniczek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. .. witam Cię Donko ♥
      .. dziękuję bardzo za piękny komentarz .. ogromnie jestem rada i się cieszę, że mogę Cię gościć w moich skromnych progach i z wielką przyjemnością odwiedzam Twój blog .. uwielbiam mądre cytaty i niezwykłe wiersze ♥

      - pozdrawiam serdecznie i ciepło, życzę uroczych chwil ♥



      Usuń
  8. To na pewno tylko zły sen, który szybko się skończy i nawet nie zapisze się w pamięci!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana, dziękuję Ci najpiękniej za cudowne budujące słowa ♥
      ..zawsze staram się myśleć pozytywnie, ale niekiedy trochę za ciężko i trzeba jakoś to przetrwać :)

      - pozdrawiam Cię najcieplej i najserdeczniej , moc cudowności ♥

      Usuń
  9. Mocny wiersz jak zawsze umiesz idealne wszystko wyrazić słowami

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana 💛, dziękuję Ci za piękne słowa .. nie przepadam za pisaniem o cierpieniu i smutku, ale przecież takie jest nasze życie .. na wszystko jest czas, na radość i smutek, na uśmiech i łzy .. nic nie trwa wiecznie, więc
      na pewno lepiej mieć pozytywne nastawienie, choć czasem bywa to trudne..

      - moc cudowności 💛

      Usuń
  10. Moja Znajomo-Nieznajoma:): Każdy z nas ma te ciemne dni..A Ty paradoksalnie tak pięknie o tym piszesz....dobrze, że masz możliwość pisania..to tez pomaga , wyzwala ....ale niech sobie już ta ciemna mgła od Ciebie pójdzie!!!! a kysz!!! A tak w ogóle jak masz ochotę, pogadać teraz czy innym razem pisz ...mam formularz kontaktowy , jestem:):):

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Droga Pat ♥
      .. zgadzam się z Tobą, że pisanie pomaga, gdyż jest rodzajem terapii :) ..dziękuję bardzo za niezwykły komentarz i ciepłe słowa ♥
      .. to prawda każdy z nas ma różne dni, bywają radosne ale też smutne ..
      czasem ciężar przygniata, ból przytłacza, ale wiemy, że wszystko przemija
      i nie wolno się poddawać ! .. uwielbiam ten cytat :
      'W życiu nie chodzi o czekanie aż burza minie. Chodzi o to, by nauczyć się tańczyć w deszczu.' - Vivian Green
      i ważna jest wdzięczność i pokora :
      'Wdzięczność otwiera pełnię życia. Sprawia, że to, co mamy, wystarcza. Zamienia opór w akceptację, chaos w porządek, konfuzję w klarowność..[..] ..obcego w przyjaciela..[..]..' - Melody Beattie

      - moc serdeczności ślę ♥

      Usuń
    2. jakby co jestem:):) Sciskam:)

      Usuń
    3. .. dziękuję najcieplej i ściskam mocno ♥

      Usuń
  11. Nie pomyliłam się dobrych kilkanaście wierszów temu, że jesteś Czarodziejką słów. Umiesz nimi tak operować, tak łączyć, że wychodzi sama magia. Magia przez duże M, magia w czystej, niezwykłej postaci. Ty jesteś niezwykła Aniu ❤️

    Ściskam Cię serdecznie dobry Duszku ❤️

    OdpowiedzUsuń
  12. Iwettko, jesteś wspaniałą i niezwykłą Istotką, taką cudowną, wrażliwą o dobrym serduszku ❤️
    Ja tylko piszę to co czuję Kochana, pragnę być dobra, ciesząc się z tego co mam, codziennie wstaję i pokornie dziękuje za to, że żyję ❤️
    .. to Ty Kochana jesteś takim Dobrym Aniołkiem, Promyczkiem Słonka, dziękuję, że JESTEŚ ! ❤️

    - ściskam mocno :**

    OdpowiedzUsuń
  13. A ja wiem że dasz radę że wszystko minie

    Choć mam pyszną kawke i chrusty zrobię co Ty na to?

    Pamiętaj nie możesz zostawić mnie samej bo się zgubię nie poradzę sobie sama

    💙💙💙

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ach Trawko Kochana ♥, wzruszyłam się ogromnie tak wspaniałymi słowami ♥
      dziękuję Ci bardzo za cudowną propozycję kawki i chruściki, oczywiście bardzo chętnie skorzystam z zaproszenia .. oczywiście, że nie zostawię Ciebie samej ! .. dziękuję Kochana, że JESTEŚ ! 💛

      - zdrówka ogrom Ci życzę, ściskam mocno i przytulam najserdeczniej i najcieplej ! 💝❤️💛💙

      Usuń
  14. Kochana!
    Wolę Cię w barwnych wydaniu, ale cóż czasem trzeba i tak💜
    Pozdrawiam najcieplej, zdrówka życzę i uśmiechu🌷🤗💚💛🧡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana 💛
      .. zdecydowanie wole pisać o miłości, radosnych chwilach i tęczowych kolorach, ale ostatnio niestety spotykają mnie przykre rzeczy .. fizyczność odmawia posłuszeństwa, ból paraliżuje, psychicznie jestem 'stratowana', za dużo naraz przykrych i smutnych rzeczy się przytrafia, zbyt potężna kumulacja, która mnie uwięziła :(
      ..mimo tego wszystkiego staram się nie poddawać, 'lewituję' i wiem, że nic nie trwa wiecznie, jakoś trzeba przetrwać ..
      ..dziękuję pięknie za Twoją obecność, za ciepłe słowa i życzenia ! 💛

      - ściskam Cię najserdeczniej, zdrówka ogrom i uroczych chwil 💛💝💙

      Usuń
  15. AnSo.... wszystko minie...I niedługo będzie lepiej....Dzisiaj już widać Wiosnę w Warszawie.
    Przytulam najserdeczniej...
    Stokrotka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Stokrotko, dziękuję bardzo za Twoje dobre i pocieszające słowa ♥

      ..tak, wszystko przemija, bo nic nie trwa wiecznie ! .. jak to w życiu bywa czasem zahaczamy o ból i smutek a także o radość i uśmiech..
      'Jedyną stałą rzeczą w życiu jest zmiana.' - myśl Heraklita z Efezu.
      a 'Jeśli jest noc, musi być dzień, jeśli łza – uśmiech.' - J. Twardowski

      - pozdrawiam Cię najcieplej, ściskam najserdeczniej,
      moc cudowności ♥

      Usuń
  16. Mam nadzieję, że tylko zły sen. Zły moment. Ostatnio tak wiele osób wokół mnie boryka się z depresją...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. .. wspaniale, że zajrzałaś Kochana, miło mi bardzo Cię widzieć ;)
      .. cóż .. borykamy się z różnościami, oby to nie trwało zbyt długo .. ciężko mi się wydostać z mojego stanu takiego stłamszenia, za dużo naraz .. czuję się jakby mnie walec rozjechał i tak tkwię plackiem na bocznej dróżce .. mimo wszystko mam nadzieję, ze uda mi się wrócić do swojej formy i przybrać swój kształt ;)

      - pięknych chwil 💛

      Usuń
  17. Tak się czuję mając depresję, tylko Ty bardziej poetycko to opisujesz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. .. witam Cię Magdaleno ♥ , jakoś udało mi się ten stan opisać, chociaż strasznie nie znoszę pisać o smutkach
      i bólu .. nie cierpię kokonu depresji .. nikt go nie znosi ..

      - pozdrawiam Cię najserdeczniej i ściskam mocno :*

      Usuń
  18. Niech Twoj zły sen szybko się skończy i wszystko wróci na właściwe tory, życzę Ci żeby z każdym dniem było lepiej i kto wie, moze wiosna jak przyjdzie to od razu przyniesie ze sobą lekki powiew dobrych wydarzeń. Tego Ci z całego serca życzę :*

    Niesamowita twórczość, masz ogromny dar do pisania zarówno radosnych jak i smutnych rzeczy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Klaro 💛, dziękuję najpiękniej za cudowne pokrzepiające słowa, które są takim niezwykłym ożywczym powiewem 💝 .. ogromnie się cieszę, że zajrzałaś, że jesteś ! ❤️

      - pozdrawiam Cię Kochana najcieplej i ściskam najserdeczniej,
      ogrom cudowności dla Ciebie i Twoich Bliskich ! 🍀💙💗

      Usuń
  19. Cudownie dobrane slowa 🥰

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ..witam Cię bardzo serdecznie ♥
      .. dziękuję za wizytę i miłe słowa :)

      - - pozdrawiam ciepło ! ♥ 🍀

      Usuń
  20. Witam serdecznie ♡
    Smutne, zawsze przykro czyta się o złych chwilach, nawet gdy opowiedziane są najpiękniej, to nadal są smutkiem. Może najbliższy czas rozjaśni szare, zimowe niebo i rozgoni ten mrok, zrobi wiosenne porządki i zasieje w duszy nowe ziarenka radości? Trzeba być dobrej myśli! :)
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Cie Klaudio ♥
      bez względu na wszystko zawsze staram się mieć pozytywne myślenie i nigdy nie tracę nadziei !
      bywają dni, że jest naprawdę ciężko i wszystko jakby nagle 'przestaje działać' szwankuje zdrowie,
      sytuacje stają się zagmatwane i przykre .. na szczęście nic nie trwa wiecznie i wiem, że trzeba czasem 'przeczekać pewne patowe sprawy' i na pewno co złe minie i będzie lepiej ;)
      ..dziękuję bardzo za piękny komentarz ! ♥

      - pozdrawiam Cię najserdeczniej i najcieplej ♥♥♥

      Usuń
  21. Odpowiedzi
    1. Pati, dziękuję bardzo za pamieć i urocze słowa ♥

      - moc serdeczności ślę i pięknych chwil ♥

      Usuń

..dziękuję serdecznie za odwiedziny i zapraszam ponownie ..:)