szmaragdowe krople

szmaragdowe krople
❤️ '𝑷𝒐𝒆𝒛𝒋𝒂 𝒕𝒐 𝒆𝒄𝒉𝒐 𝒑𝒓𝒐𝒔𝒛𝒂̨𝒄𝒆 𝒄𝒊𝒆𝒏́ 𝒅𝒐 𝒕𝒂𝒏́𝒄𝒂' - 𝑪𝒂𝒓𝒍 𝑺𝒂𝒏𝒅𝒃𝒖𝒓𝒈❤️

sobota, 15 maja 2021

empiria ..

 



.. w pajęczynie cierpienia

zmieniam się lecz

nie chcę zatracić siebie

w bezbarwności

widziałam siwe myśli

niemej bezsilności

atłasem ciszy otulona

zasnęła wrażliwość

pośród codziennych chwil

sfatygowana rutyna


wyczerpana i.. znużona

zastygam melancholią 

* *

wkraczam w 'nieznane'

coś się skończyło 

i coś zaczęło

to tylko empiria ..


 * *

.. jedynie boska przyroda

rozpoczyna niezmiennie

wciąż ten sam spektakl

sztukę rozkwitu barw życia ..


62 komentarze:

  1. Cudownie, że wróciłaś. Mam nadzieję, że zabiegi ulżyły Ci, AnSo, w cierpieniu. Nie zmieniłaś się... Nadal jestes melancholijna, ale dlatego bliska mojemu sercu. Oprócz poezji, fantazji jest, niestety też empiria...
    Przytulam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. .. fantastycznie być TU znów z Wami .. cieszę się ogromnie z powrotu, nie zwykłam narzekać, choć bywało różnie .. trudno mi od razu zaakceptować pewne zmiany, ale najważniejsze czuję się lepiej :)
      .. dziękuję bardzo Kochana Tereso za Twoje przepiękne słowa <3

      - tulę mocno i serdecznie :*

      Usuń
  2. W wierszu wyrażasz nadzieję na nowe, więc i ja mam nadzieje, że wracasz silniejsza i z nowymi strofami:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. .. Droga JoAsiu, cieszę się, że mogę Cię widzieć i czytać .. tęskniłam za Wami i blogami .. czuję się lepiej niż wcześniej, ale troszkę jestem 'zagubiona' w tym wszystkim .. potrzebuję czasu, żeby poukładać wszystko ;)

      - ściskam mocno i bardzo serdecznie <3

      Usuń
  3. Twoja dusza doświadcza wiele... Bądź pewna dobrego...Ono nadchodzi wraz z przyrodą, kwiatami, pięknymi myślami, dobrym słowem, poezją, kolorami, najlepszą energią zdrowia, którgo życzę Ci z całego serca! I moc dobrej energii posyłam i siły życzę AnSo Kochana!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. .. wspaniale jest być z Wami, cieszę się bardzo, że wróciłam :) .. bardzo dziękuję Polu Kochana, za tyle ciepłych słów :*.. moje serce się raduje kiedy czytam tak piękne komentarze <3
      .. nawet w trudnych chwilach nie tracę nadziei, zawsze staram się uśmiechać i myśleć pozytywnie ;)
      .. potrzebuję nieco czasu aby zaakceptować wszystkie zmiany w moim życiu, jeszcze troszkę, jeszcze chwilkę ;)

      .. ściskam Cię najcieplej i najserdeczniej Polu Kochana! <3

      Usuń
  4. tak wiele sie u mnie wydarzyło porażka syna do tego dostałam wiadomość do lekarza Gi mam zły wynik cytologi boje sie ze nieborak wrócił dlatego lubię tu przychodzić znajduje ukojenie dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  5. ..Kochana Trawko, ogromnie się cieszę, że zaglądasz i odnajdujesz TU spokój i ukojenie <3
    .. u mnie zmiany, zmiany, zmiany, które muszę zaakceptować, przetawić się i zacząć niemal wszystko na nowo..
    ale takie jest życie .. mam nadzieję, że u Ciebie wszystko ułoży się dobrze i tego Ci życzę z całego serca <3

    - przytulam mocno i ślę dobrą energię :*

    OdpowiedzUsuń
  6. Czasem trzeba mocno walczyć, by nie zatracić siebie. Piękny tekst ❤

    OdpowiedzUsuń
  7. ..dziękuję bardzo Kingo za Twoje wspaniałe słowa <3

    - pozdrawiam najserdeczniej, uroczego weekendu <3

    OdpowiedzUsuń
  8. I może z przyrody trzeba czerpać siłę i moc by móc nie tylko dostrzegać ale i podziwiać empirycznie.
    Dużo radości i wiosennej nadziei :*

    OdpowiedzUsuń
  9. .. zawsze staram się tak robić, podziwiam piękno i nasączam się nim, chłonę cudowną radość i dobro ;)
    ..dziękuję za śliczne słowa <3

    - pozdrawiam ciepło i serdecznie :*

    OdpowiedzUsuń
  10. "widziałam siwe myśli
    niemej bezsilności"
    prostakom nie są dane podobne widzenie.
    a widzenie jest niezwykłe - dziękuję, że dzięki Tobie udało się podejrzeć. choć tylko okiem wyobraźni.

    OdpowiedzUsuń
  11. .. miło Cię widzieć i czytać :) .. dziekuje bardzo za niezwykły komentarz ;) .. ostatnio dużo się u mnie dzieje, za dużo zaskakujących zdarzeń, które niczym huragan zrobiły spustoszenie i zmieniły moje życie o prawie 360 stopni, ale idę dalej, wciąż idę w stronę słońca i nie oglądam się za siebie ;)

    - pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. przy 360 stopniach (czyli pełnym obrocie) w ogóle nie powinno się nic wydarzyć. najwyżej w głowie się zakręci.

      Usuń
    2. ..ale mnie rozbawiłeś swoim kapitalnym komentarzem, dzięki wielkie.. ojjj zakręciło się w głowie i często kręci :) ..zawsze staram się być wesoła, uwielbiam żartować i oby wszystko szło w tę dobra strone ;)
      ..w sumie to dodatkowo mam wiecej żelastwa w sobie, czyli na bogato haha, czyli protezy zastawek serca
      i stymulator, po operacji wycięcia guza, o ktorym dowiedziałam się przez przypadek i był natychmiast do operacji.. ot życie i jego niespodzianki.. a niespodzianki lubię są szalenie przyjemne, lecz te pozytywne :)
      ..póki co uczę się żyć od nowa z tym bagażem, no bywa różnie, ale jak zawsze idę przed siebie i staram sie nie narzekać ;)

      Usuń
    3. cieszę się, że humor nie opuszcza Cię mimo życiowych zakrętów.
      a żelastwo łatwo namagnesować - może przyciągniesz jakie drobne, albo inne metalowe serce?

      Usuń
    4. .. 'jak się nie ma co sie lubi, to sie lubi co się ma', więc doceniam to co mam ;)
      ..nasączam się pięknem, radością i słońcem, bo lubię ! .. cieszę się z tego, że jestem! :)

      Usuń
  12. .. witam serdecznie i dziękuję za miłe słowa :)

    - pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Doświadczamy w życiu tak wiele, ale to nas czyni silniejszymi, uczy mądrości. Każde z nas idzie inną drogą, ale one takie podobne do siebie, każda ma dla nas coś pięknego, ale i zakręty. Oby Twoje 'nowe' szło tylko ścieżkami, przy których są kwieciste łąki i zawsze świeci słoneczko 🌻 🌞🌻 🌞🌻 🌞🌻 🌞

    OdpowiedzUsuń
  14. ..Kochana Dag, masz rację, każdy ma swoje doświadczenia, 'raz pod wozem raz na wozie' ;) ..bardzo dziękuję za Twoje mądre i piękne słowa, oby dla nas wszystkich czas był łaskawszy, taki radosny i kolorowy w zdrowiu, a także pełen słonecznych chwil 🍀🌸🌼🌻

    - ściskam mocno i pozdrawiam najcieplej, życzę ogrom zdrówka i moc radości ❣️❤❤

    OdpowiedzUsuń
  15. Piękny i pasuje do mnie . Podziwiam Twoje pióro

    OdpowiedzUsuń
  16. .. dziękuję bardzo za śliczne słowa :) .. niekiedy otula nas melancholia, ale wszystko przemja .. bywa raz lepiej raz trochę smutno jak to w życiu ;)

    - ściskam najserdeczniej i życzę Ci jak najwięcej pięknych chwil, radości, zdrówka i miłości <3

    OdpowiedzUsuń
  17. Piszesz bardzo wrażliwie, a zarazem autentycznie o życiu, o naszych zmaganiach z cierpieniem. Czasami bywamy tym wszystkim przytłoczeni i zmieniamy się pod ich wpływem. Takie doświadczenia mają wpływ na nasze wewnętrzne ja. Bywa, że zaczynamy patrzeć na wszystko nieco inaczej, coś się w nas zmienia.

    Podoba mi się końcówka, która stanowi nadzieję lub może być tęsknotą za pewną stabilnością i normalnością w naszym życiu. Odwołujesz się do cyklu nie kończącego się życia, stałości i radości.

    Życzę ci pogody ducha, zdrówka i odnajdywania w swoich pomysłach na wiersze tej niesamowitej wrażliwości, która porusza wyobraźnię 🙂
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  18. ..dziękuję bardzo za wspaniały komentarz ;) ..piszę o sobie i moich odczuciach.. piszę również o różnych znanych mi problemach i radościach, o pięknie i brzydocie, po prostu o życiu :) ..zawsze staram się być pozytywnie nastawiona
    i oczywiście mam nadzieję na lepsze jutro :) .. kiedy ocieramy się o śmierć, wówczas zmienia się wszystko, sposób myślenia, patrzenie na świat i nawet problemy wydają się błahe, nabierają innego znaczenia .. nie zrozumie tego nikt, jeśli sam nie przeżył tego, po prostu nie doświadczył na własnej skórze..

    - pozdrawiam serdecznie, dziękuję za piękne życzenia :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo ładny wiersz;) pozdrawiam;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. .. bardzo się cieszę i dziękuję za piękne słowa :)

      - pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  20. Wspaniale ze wócilas i w tak pięknym stylu. Jak samopoczucie? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. .. miło Cię widzieć Ervisho, bardzo się cieszę i dziękuję za piękne słowa <3 .. tęskniłam za Wami, za blogiem .. czuję się trochę lepiej i mam nadzieję, że będzie już tylko dobrze :)

      - pozdrawiam cieplutko :*

      Usuń
  21. bardzo się cieszę że znowu nam pisujesz i przelewasz to co w środku masz na bloga:) zdrówka życzę!

    OdpowiedzUsuń
  22. .. dziękuję pięknie za Twoje przemiłe słowa, ja także ogromnie się cieszę, że wróciłam :)

    - pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Początek mnie trochę przygnębił, ale końcówka utworu daje światełko nadziei. I to światełko, ta iskierka jest najważniejsza. Piękny wiersz, dawno takiej głębokiej poezji nie czytałam :).

    OdpowiedzUsuń
  24. .. dziękuję bardzo za odwiedziny i miły komentarz :) .. życie to wzloty i upadki, staram się bez wzgledu na wszystko, nawet, gdy spotykaja mnie te smutne przeżycia, mieć nadzieję na lepsze i być optymistka :)

    - pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Kochana
    Piękne strofki, ale wyczuwam w nich smuteczek, czy tak?😉
    Mam nadzieję, że sanatorium było ulga dla zmęczenia i choroby?
    W życiu każdej z nas bywają chwile zwątpienia, ale siła nas- kobiet ją przezwycięża😃💖🌼
    Pozdrawiam milutko, przesyłam uśmiech serdeczny i życzenia zdrówka🤗🌞💛🍩☕🌺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. .. Kochana Bożenko, dziekuję bardzo za troskę, za to że zaglądasz, za Twoje piękne słowa ❤
      .. w szpitalu-sanatorium było o tyle dobrze, że mikroklimat i ćwiczenia oddechowo-ruchowe z pewnością wpłynęły dodatnio na mój stan fizyczny ale o reszcie wolę przemilczeć .. trzeba mi zaakceptować pewne nieodwracalne zmiany, które nastąpiły po usunięciu guza z serca, mam protezy zastawek i wszczepiony stymulator serca .. zaczęłam jakby 'Nowe życie', tak naprawdę niemal od podstaw .. wszystko jest inne, ale tak jest w naszym życiu - panta rhei, czyli 'wszystko płynie – wszystko jest płynne, nietrwałe, zmienne'.. troszke jeszcze nie potrafię się odnaleźć, ale wciąż nieustannie staram się dostrzegać piękno i dobro we wszystkim i nasączam się boska aurą spokoju .. nadzieja jest jak balsam .. idę w stronę słońca i nie ogladam sie za siebie ;)
      .. doceniam, podziwiam i szanuję Cud Istnienia i jestem szczęśliwa, że żyję! <3

      - ściskam mocno, ogrom zdrówka Ci życzę i jak najwięcej dobrych chwil ❤

      Usuń
    2. Bardzo proszę odezwij się do mnie na e maila🌼😉

      Usuń
    3. .. postaram się niedługo napisać :)

      Usuń
    4. Dziękuję kochana💝🌷😊

      Usuń
  26. Pięknie napisane, pozdrawiam :)
    https://artidotum.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ..witam, dziękuję bardzo za miłe słowa :)

      - pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  27. Odpowiedzi
    1. .. witam, miło, że zajrzałaś .. zgadzam się z Tobą, gdyż życie to pasmo przeróżnych kolorów i ich odcieni :)

      - pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  28. Dzieki Bogu ze juz Jestes. Mam nadzieje ze teraz juz bedzie z gorki. Martwilam sie bardzo o Ciebie. Trzymaj sie Kochana cieplutko i zdrowiutko, nie daj sie wiecej chorobskom. Modle sie za Ciebie, bedzie dobrze. Usciski.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ..Kasiu Kochana, cieszę się, że wróciłam, tęskniłam bardzo .. dziękuję bardzo za prześliczne słowa <3
      .. teraz jest zupełnie inaczej, ale ma być dobrze i na pewno będzie!
      - ściskam najcieplej :*

      Usuń
  29. Przesliczny wiersz, cudowny, emocjonalny. Brawo!!!

    OdpowiedzUsuń
  30. .. Kochana, dziękuje bardzo za, jak zawsze, wspaniałe, pokrzepiające słowa <3
    - moc zdrówka i cudownych chwil każdego dnia!

    OdpowiedzUsuń
  31. Uwielbiam Twój sposób pisania! Tak pięknie dobierasz słowa. Pozdrawiam i czekam na kolejną twórczość :)

    OdpowiedzUsuń
  32. .. dziekuję bardzo, za uroczy komentarz <3

    - pozdrawiam ciepło i serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Musisz być człowiek o niezwykle wrażliwej duszy, skoro piszesz tak piękne, głębokie wiersze :) To prawdziwy dar :)

    OdpowiedzUsuń
  34. .. dziękuję bardzo za Twoje piękne i wzruszajace słowa :)

    - pozdrawiam nnajserdeczniej :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Pięknie napisane, te słowa trafiają do mnie :)
    „Zapraszam także do siebie na nowy post - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  36. .. cieszę sie ogromnie, że sie podoba ;) .. dziekuje bardzo za śliczne słowa :)

    - pozdrawiam ciepło <3

    OdpowiedzUsuń
  37. ... melancholii idąc drogą, byle deszcz, byle wiatr nam nie straszny...człowiek jak babie lato unoszony wiatrem - silny, mocny, doskonały... chociaż czasem w strzępy całe - przetrwa wszystko 😘.
    Cudowny wiersz jak zawsze kochana nic dodać nic ująć, tylko się napawać twą cudowną twórczością 😘...ja trochę byłam, w tym swoim świecie melancholii...kocham ciszę 🌺.
    Ściskam Tabita ❤️

    OdpowiedzUsuń
  38. .. cieszę się ogromnie, że jesteś Tabito! .. wszystko się u mnie zmieniło, ale jestem szczęśliwa, cieszę się każdym dniem, każdą chwilą :)
    .. dziękuję bardzo, że zajrzałaś i zostawiłaś piękny komentarz ❤️

    - ściskam najserdeczniej :*

    OdpowiedzUsuń
  39. Cieszę się, że jesteś szczęśliwa droga AnSo. Niech cię niesie, życie na skrzydłach wolności i szczęścia...niech każdy dzień przynosi uśmiech, w końcu mamy piękną wiosne...
    Również ściskam ❤️

    OdpowiedzUsuń
  40. Kochana Tabitko bez wzgledu na wszystko, chcę dostrzegać wszędzie dobro i piękno, pragne być radosna i uśmiechać sie pomimo przeróżnych perypetii życia, gdyż tak jest łatwiej zaakceptować wszelkie trudności ..
    .. po operacji serca, wszystko się zmieniło, potrzebowałam sporo czasu aby przywyknąć i zaakceptować swoje życie od nowa..
    - przytulam najserdeczniej i najcieplej 💖🌼

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana AnSo życie jest piękne i trzeba cieszyć się właśnie każdą chwilą - spijać blask, odbijający się w kroplach rosy, wpatrywać w taniec motyli na łące, słuchać głosu ptaków - bo to wszystko jest dla nas - to czym obdarował nas Bóg. Piękną naturą - abyśmy gdy jesteśmy czasem pokaleczeni przez życie mogli napawać się Jego dziełami i wracać do sił
      oraz zdrowia... dostrzegać to czego inni nie widzą 😘.
      Cieszę się bardzo kochana, że udało Ci się odnaleźć w sobie te siłę by trwać i być, jeszcze będzie pięknie...a z tego co piszesz już jest 🌺...i tego Ci życzę kochana, byś rozkwitała.😘🌺.
      Ściskam 😘😘

      Usuń
    2. Kochana Tabitko, dziękuję za tyle cudownych, budujących słów <3
      ..życie jest cudem i trzeba dostrzegać i doceniać piękno stworzenia :)
      ..cieszmy się, każdą chwilą dziękując za to co mamy <3

      - ściskam mocno, życzę zdrówka moc i pięknyvh chwil każdego dnia :*

      Usuń
  41. Wszelkie złe chwile są tylko po to byśmy potrafili docenić te piękne. Przytulam mocno Kochana <3

    OdpowiedzUsuń
  42. ..tak, masz racje Kochana, doceniam i jestem szczęśliwa, bo żyje <3 ..dziękuję za cudowne słowa :*

    - ściskam mocno <3

    OdpowiedzUsuń

..dziękuję serdecznie za odwiedziny i zapraszam ponownie ..:)