szmaragdowe krople

szmaragdowe krople
❤️ '𝑷𝒐𝒆𝒛𝒋𝒂 𝒕𝒐 𝒆𝒄𝒉𝒐 𝒑𝒓𝒐𝒔𝒛𝒂̨𝒄𝒆 𝒄𝒊𝒆𝒏́ 𝒅𝒐 𝒕𝒂𝒏́𝒄𝒂' - 𝑪𝒂𝒓𝒍 𝑺𝒂𝒏𝒅𝒃𝒖𝒓𝒈❤️

poniedziałek, 25 maja 2020

'idée fixe?'


  
  .. dziś post inny niż zwykle :    
                 
                                                              .... do M.  





..w bunkrze mroczności
miraże, chimery, iluzje
grząski grunt wchłania
zniewolonych nałogami..

w sidłach fobii i lęków
w konwulsjach tchnień
zdeformowane iluzje 
pełzają w urojeniach .. 

skaleczone istnienie,
trauma powraca obsesją 
zaciska pętlę wokół szyi
miażdżąc tętnice życia .. 

przyczajona w duszy   
nieprzewidywalność 
lawiruje bezczasowo
w Twoim irrealiźmie..


**  **  **  ** 


'Jeśli jest noc, musi być dzień, jeśli łza - uśmiech'

 * * 

.. zawsze staram się :

..delektować błogością istnienienia
cieszyć się z małych rzeczy,
doceniać to co posiadam
szukać piękna we wszystkim
beztrosko nurkować w pięknie natury
odkrywać i poznawać swoje tajemnice
taplać się w dźwiękach cudownej muzyki 
rozkoszować się cudami zmysłów ..






26 komentarzy:

  1. Oj Ciekawe, o co tu chodzi, co kryje się za tymi słowami, tak mocnymi słowami. Wzbudzasz emocje, tym, co piszesz. Poczułam, jakbym czytała coś również dla Pana D. Jakoś czuję się zaciekawiona, piszesz od serca, no czuję to kochana, czuję! Uwielbiam Twoją twórczość.

    Pozdrawiam Cię serdecznie, jak się masz? :*****

    OdpowiedzUsuń
  2. .. witaj Agniesiu, dziękuję bardzo za Twoje piękne słowa .. miałam napisać pod postem, kilka słów wyjaśnienia, ale nie napisałam.. ale odpowiem w komentarzu..
    ..długo się wahałam, czy napisać o tym.. bo jestem szczęśliwa kiedy inni są szczęśliwi! (nie lubię pisać o rzeczach przykrych)
    ale przecież widzę także cierpienie, smutek i inne złe rzeczy i.. jest mi smutno i przykro.. czuję to cierpienie, a najgorsza jest taka bezsilność, bezradność, niemoc (to jest tzw. cierpienie empatyczne) .. przeżywanie cudzego bólu powoduje uczucie wypalenie.. wyczerpuje mnie emocjonalnie .. życie nie jest usiane różami i.. przypadkowo zostałam obserwatorem.. tekst jest o Kimś, kto stracił rodziców i wpadł w szpony nałogów :( .. mam nadzieję, że nie napisałam zbyt chaotycznie?

    - pozdrawiam Cię Kochana najpiękniej i ściskam najserdeczniej :****


    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem zaskoczona, Mgiełko. Oczywiście pozytywnie. Ale...jakże inny jest ten Twój wiersz od tych znanych mi dotychczas. Jest dowodem na Twoją wrażliwość, zmysł obserwacji i talent, dzięki któremu swoje uczucia i emocje ubierasz w tak piękne słowa i dzielisz się nimi z nami.
    To prawda. Życie to nie bajka.
    Ściskam Cię mocno, Aniu i pozdrawiam gorąco:*

    OdpowiedzUsuń
  4. .. Kochana Amasjo, bardzo dziękuję za Twoje śliczne słowa .. ogromnie się cieszę, iż zaskoczyłam Cię pozytywnie ;)
    ..bo to jest tak, że widzimy zło w każdej postaci, które nami wstrząsa, przeraża, nie zgadzamy się z tym, próbujemy się przeciwstawiać..
    a życie toczy się dalej i.. każdy musi je przeżyć po swojemu :)

    - pozdrawiam Cię Anetko najcieplej, ściskam mocno :**

    OdpowiedzUsuń
  5. Jakże głeboka myśl AnSo! Dogłębna, przeszywająca do bólu, zamieniająca wrażenia w obraz.
    Tak, inny wiersz, niż znane mi dotychczas...
    Coś Cię poruszyło głęboko...
    Coś zobaczyłaś, usłyszałaś, coś zrozumiałaś, wczułaś się...
    Twoja empatia jest nieograniczona...

    P.S. Podejście do Życia cudowne!
    Ściskam Cię AnSo najserdeczniej! :*

    OdpowiedzUsuń
  6. Polu, bardzo mnie wzruszyły Twoje słowa, dziękuje najpiekniej ❣️♥ .. czasem tak ciężko 'być empatyczną', bo przecież widzi się
    i czuje wszystko .. tak bardzo chciałabym pomagać wszystkim potrzebującym - 'abym była w pełni szczęśliwa, potrzebuję, aby inni byli szczęśliwi' i.. cieszy mnie ogromnie szczęście i radość innych .. nie umiem nawet tego wytłumaczyć, jak zasumca mnie niemoc, bezsilność, że nie mogę tej Osobie pomóc .. długo wahałam się, czy napisać o tym? i choć nie lubię pisać o rzeczach przytłaczajacych,
    o bólu i cierpieniu, ale przecież one istnieją .. w końcu się zdecydowałam, bez wzgędu na wszystko, że napiszę i tak uczyniłam ..

    - pozdrawiam najcieplej i ściskam najserdeczniej Polu, dziękuję, że jesteś :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem każde Twoje słowo i każdą Twoją emocję... Bo mam tak samo. Chciałabym uzdrowić cały świat i uświadomić wszystkich ludzi... Ale to niemożliwe. Dziś, niby o tym wiem, ale w sytuacji, gdzie potrzebne jest wsparcie nie waham się ani minuty. Ale też mocno przeżywam cierpienie każdej żywej istoty. Cóż, tak mają WWO (wysoko wrazliwe osobowości) Chociaż jestem Lwicą i walczę, nie umniejsza to mojej wrażliwości. To cecha charakteru. I dążenie do prawdy. Brzydzę się kłamstwem, nie toleruję manipulacji i nieuczciwości... Echhh...
      Rozumiesz, prawda AnSo?
      Buziak zostawiam :*

      Usuń
    2. .. rozumiem doskonale Polu, mam identycznie i czytając Twoje słowa, czytam jakby o sobie .. właśnie tak już mają osoby wysoko wrażliwe <3 (Ja jestem spod znaku Raka)

      - ściskam Cię najserdeczniej, uroczego dnia Polu :**

      Usuń

      Usuń
  7. Jak zawsze mocne słowa ❤

    OdpowiedzUsuń
  8. .. niekiedy potrzebne są mocne słowa, ukazujące trudne sytuacje i odczucia ..

    - pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. .. dziękuję za miłe słowa :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Przepiękne i takie szczere <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. .. unikam trudnych i smutnych tematów .. ale nałogi istnieją, a często bywa tak, że człowiek uzależniony nie zdaje sobie
      z tego sprawy..
      ..dziekuję za Twoje przyjemne słowa :)

      - pozdrawiam Cię najserdeczniej ;)

      Usuń
    2. Wiesz ? I takie tematy są potrzebne... i trzeba o nich pisać

      Usuń
    3. .. oczywiście zgadzam się z Tobą, ale zdecydowanie wolę wprowadzać pozytywny nastrój ;)

      - dobrej nocki życzę :)

      Usuń
    4. Człowiek nie ma wpływu na to co czuje ;)

      Usuń
    5. .. zgadzam się z Tobą, ponieważ uczucia są w nas i każdy ma swoje własne postrzeganie wszystkiego.. ;)

      Usuń
  11. Szczere wyznanie, tym bardziej dociera do drugiego człowieka.
    Pięknie piszesz kochana, zawsze lubię do Ciebie przychodzić w gościnę, czuję eis tutaj dobrze:)
    Serdeczności zostawiam moc na końcówkę maja:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. .. dziękuję najpiękniej Kochana, za Twoje niezwykłe słowa ❣️ ♥ .. w życiu bywa różnie, czasem coś może nas zaskoczyć, oby jak najczęściej pozytywnie .. lubię ten cytat :
      'W życiu musi być dobrze i niedobrze, bo jak jest tylko dobrze, to niedobrze' - Jan Twardowski

      - pozdrawiam najserdeczniej i najcieplej, życzę moc zdrówka i uroczych chwil na każdy dzień :)

      Usuń
  12. To niesamowite jak ubierasz emocje w słowa i tak pięknie wszystko opisujesz, mam nadzieję, że u Ciebie wszystko w porządku.

    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. .. dziękuje pięknie Klaro za Twoje niezwykłe słowa .. odpowiem tak, w życiu bywa różnie, ale staram się zawsze nasączać dobrymi i pozytywnymi rzeczami ..podobno 'kiedy skoncentrujesz się na pozytywnych emocjach, inni ludzie i świat odpowiedzą ci tym samym' .. coś w tym jest .. zdecydowanie wolę, pomimo wszystko, uśmiechać się jedanak nawet przez łzy <3

      - pozdrawiam ciepło i serdecznie :)

      Usuń
  13. Ten post faktycznie inny noż zwykle. Ze swojej lekkości i ciepła przeszłaś do tematu trudnego, ciążącego, wywołującego mniej przyjemne uczucia. A jednocześnie drugim utworem przyniosłaś jak zwykle pocieszenie za co Ci dziękuję. Ciekawi mnie kim jest M. czy ktoś Ci bliski, czy ktoś komu trudno jest w życiu. Znam niektóre emocje z pierwszego wiersza: lęki i destrukcyjne myśli. Na szczęście nie zdołały mnie opętać.

    OdpowiedzUsuń
  14. ..dziękuję bardzo za wspaniały komentarz .. bo to jest tak, widzimy wszystko, czyli dobre rzeczy i złe, radości i łzy itd.. od zawsze wolę pisać o tych przyjemniejszych sprawach i odczuciach, a nie lubię pisać o rzeczach smutnych czy trudnych, ale one przecież istnieją i może czasem powinno się o tym napisać ..
    M. nie jest moim bliskim .. najpierw stracił ojca, a kilka lat temu mamę .. mieszka sam ..(dobrze wychowany, był studentem) ..
    poruszająca historia .. coż mogę powiedzieć, każdy z nas jest inny, każdy ma swoje radości i smutki .. czasem przeżycia traumatyczne potrafią zrujnować życie .. niektóre emocjie znam z własnj autopsji, ale tak jak napisałam w 'drugim wierszu' zawsze staram się szukać piękna we wszystkim i 'napełniać' dobrymi i pozytywnymi rzeczami ..

    - pozdrawiam najserdeczniej :*

    OdpowiedzUsuń
  15. Jaka odmiana. Wiersz bardzo mocny i piękny zarazem. Zrobił wrażenie. Naznaczony mocnymi słowami dotyka czytelnika. Cudne

    OdpowiedzUsuń
  16. .. życie potrafi nas zaskoczyć, jest czasem jest trudne, ciężkie .. dziękuje za Twoje niezwykłe słowa Kasiu .. wiersz dotyczy młodego chłopaka, który nie ma już Rodziców i.. wpadł w objęcia nałogów :( .. bardzo mnie to poruszyło, że nie można pomóc młodym i zdolnym ludzom, którzy zbłądzili .. dlateg powstał ten utwór ..
    .. nie piszę o rzeczach smutnych, trudnych, bo lepiej jest nasączać się dobrem i pięknem .. czasem dotykają mnie najróżniejsze perypetie życiowye, problemy, lecz zawsze staram się myśleć pozytywnie ..

    - ściskam mocno, dziękuję Kasiu, że jesteś <3

    OdpowiedzUsuń

..dziękuję serdecznie za odwiedziny i zapraszam ponownie ..:)