szmaragdowe krople

szmaragdowe krople
❤️ '𝓟𝓸𝓮𝔃𝓳𝓪 𝓽𝓸 𝓮𝓬𝓱𝓸 𝓹𝓻𝓸𝓼𝔃𝓪̨𝓬𝓮 𝓬𝓲𝓮𝓷́ 𝓭𝓸 𝓽𝓪𝓷́𝓬𝓪' - 𝓒𝓪𝓻𝓵 𝓢𝓪𝓷𝓭𝓫𝓾𝓻𝓰 ' ❤️

niedziela, 12 września 2021

rozsnuwam ..


 

 *

.. szal cierpienia otula ramiona
ciało spowite niemym bólem
bezsilność wypełnia duszę ciężarem
każdy zmysł jak zabalsamowany
udręka zakleja oczy i usta ..

.. tylko gwiazdy są takie same
i księżyc świeci wciąż ten sam
zwyczajnie tętni sobie życie
i.. znów jak co dzień
nastanie świt ..


* *


..stoję na krawędzi imitacji świata

miedzy gwiazdami szukam ukojenia

w (nie)uchwytnych sennych uniesieniach

rozsnuwam się szeptem mgiełki ..



* * * 


.. chowam się w nasionku marzeń
woalem spokoju okrywam ciało

powlekam duszę nagością odczuć
moszczę fosforyzującą poświatę 

.. wsuwam się powoli w zapach nocy
ignorując bieg codzienności świata

rozsypuję szczyptę błogich odczuć
pomiędzy oddech snu i jawy ..




40 komentarzy:

  1. Och, AnSo - dokładnie i jednocześnie subtelnie opisałaś odczucia osoby dotkniętej bólem, bólem ciała i duszy, a "zabalsamowane zmysły" urzekły mnie po prostu.
    Oby codzienność świata była dla Ciebie bardziej znośna, a noc dawała tylko ukojenie!

    OdpowiedzUsuń
  2. JoAsiu Kochana, dziękuję za Twoje piękne słowa i cudne życzenia <3
    .. nasze życie splata się z dobrem i złem, cierpieniem i radością .. musimy przeżyć swoje życie niezależnie od tego, czy nasze doświadczenia są przyjemne czy nie ;)
    .. moja głęboka empatia odgrywa u mnie kluczową rolę i jeszcze dochodzi do tego cierpienie fizyczne, które zaburza mój komfort psychiczny, ale nie zwykłam narzekać, choć czasem jest naprawdę ciężko i trudno.. staram się nasączać dobrem i pięknem :)

    - pozdrawiam ciepło i serdecznie, życzę cudownych chwil każdego dnia <3

    OdpowiedzUsuń
  3. "Szal cierpienia" - piękne, ale straszne... Chyba każdy z nas został nim otulony... Niektórzy za mocno...

    OdpowiedzUsuń
  4. .. rzeczywiście straszne, masz rację Nika .. tak to odczuwałam, może nawet gorzej, bo ból potrafi sparaliżować, tym bardziej gdy jest taki 'stały', to jest naprawdę prawie nie do zniesienia .. a przecież trzeba jakoś przebrnąć przez cierpienia i .. żyć dalej .. nie wolno się poddać!

    - dziękuję za ciekawy komentarz, życzę moc pięknych chwil <3

    OdpowiedzUsuń
  5. No popatrz - niby kilka słów, a jaki mają dogłębny przekaz... Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  6. .. dziękuję bardzo Karolinko, za Twoje piękne słowa, czasem się uda coś przekazać w kilku słowach :)

    - pozdrawiam cieplutko, życzę moc uroczych chwil każdego dnia <3

    OdpowiedzUsuń
  7. Mówisz o bólu, jak o czymś co trzeba oswoić... i tu się zgadzam z Tobą Mgiełko. Najgorzej jest, kiedy nie ma w imię czego tego bólu oswajać, a on jest...i ja nie jestem skora do narzekań. Życzę tylko dobrych nocy i słonecznych dni Mgiełko. Niech radość zapala Twój dzień i wita noc. 🌼🌸💖

    OdpowiedzUsuń
  8. Kochana Daglezjo, dziękuję bardzo za niezwykły komentarz i piękne życzenia 💖 .. właśnie tak uważam jak napisałaś .. oswojenie bólu, to sposób (w jakimś stopniu) na przyzwyczajenie się, kiedy nawet silne proszki nie pomagały .. często sobie żartuję (choć czasem daleko mi do śmiechu), że może go polubić? ale to nie bardzo wychodzi ;)
    .. gdy coś mnie boli nie mogę swobodnie myśleć i cierpię podwójnie, ale cóż mogę zrobić? przeczekać, aż będzie lżejszy.. a ze snem mam problemy od dzieciństwa, przywykłam choć czasem jestem potwornie zmęczona bezsennością :)

    - ściskam Cię mocno Alinko, pozdrawiam cieplutko, życzę ogrom zdrówka i moc cudownych chwil ❤💖💛💜

    OdpowiedzUsuń
  9. Odpowiedzi
    1. .. ściskam Gratiano! .. ślę moc serdeczności 💛❤❤💜

      Usuń
  10. Aneczko Kochana! Nie wiem, co bym dała, aby zastapić ten Twój bolesny szal innym- utkanym z dobrych myśli, błogości, spokoju i mgły nadziei, że to wszystko minie, a dobre właśnie nadchodzi. Jest tuż, tuż... Życzę Ci samych spokojnych dni i nocy i samego dobrego na każdą chwilę!
    Piękne wiersze Aneczko, zachwycające głębią, przepełnione emocjami, poruszające umysł i duszę...
    Ściskam najserdeczniej... Pozostająca w zachwycie nad Twoją twórczością, Pola

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. .. czytałam Twój komentarz Grażynko Kochana i bardzo, bardzo się wzruszyłam, tak bardzo, że oczy zwilgotniały i napełniły się łzami <3
      .. dziękuję bardzo za każde słowo otuchy i dobre myśli .. masz rację Grażynko, wiem, że wszystko mija i nadchodzi to lepsze, tylko trzeba przetrwać ból i rozwiać obawy (lecz dopiero badania pokażą, jak jest, a tymczasem domniemania, czy to astma czy coś innego?) ..

      - ściskam mocno i przesyłam moc dobrych myśli :**

      Usuń
  11. Kochany
    Czytając Twoją poezję "przywdziałam ją , niby szal na moje ramiona"- czuję to to samo, co Ty.
    Wiem, czym jest ból, cierpienie każdego dnia, kiedy nie można sobie pomóc i medycyna bezsilna.
    Szukam wtedy pozytywów życia i jest mi ciut lepiej.
    Rodzina jest moim ukojeniem, zwłaszcza ukochany Wnusio, który wnosi mnóstwo radości każdego dnia😊💖
    Kochana życzę zdróweczka, oby cierpienie zniknęło na zawsze!🤗
    Pozdrawiam cieplutko na kolejne słoneczne dni września🌻💚🍀🦋🌞😊

    OdpowiedzUsuń
  12. .. cudownie to napisałaś Bożenko Droga <3 .. wiem, dobrze wiem, że mnie rozumiesz, bo sama cierpisz .. zawsze szukam pozytywów, staram się zająć rzeczami, które dają ukojenie i pozwalają choć trochę zapomnieć o cierpieniach
    i smutku :)
    .. dziękuje bardzo Kochana za śliczne życzenia i wspaniałe słowa :)
    .. dajesz piękne przykłady o Rodzinie, która Cię wspiera i ogromną radością jest Twój Ukochany Wnusio <3

    - pozdrawiam najcieplej i ściskam najserdeczniej.. życzę ogrom zdrówka i moc cudownych chwil ❤💖

    OdpowiedzUsuń
  13. Twój wiersz w pełni oddaje emocje jakie towarzyszą człowiekowi targanemu przez ból. Twoja wrażliwość na słowa niezwykle mnie fascynuje, jesteś niesamowita!

    Pozdrawiam i życzę uroczego wieczoru <3

    OdpowiedzUsuń
  14. .. dziękuję najpiękniej Iwetto, zachwyca mnie Twoja wrażliwość, jesteś niezwykła, bo w szczególny, osobliwy sposób odbierasz to moje pisanie ❤

    - pozdrawiam cieplutko, ściskam Cię serdecznie i życzę pięknych chwil każdego dnia :* 💖

    OdpowiedzUsuń
  15. Jak dobrze jest przyjść tu do Ciebie i znaleźć ukojenie...
    Dziś nie wyszłam z domu co ja pisze nie wyszłam z łóżka ciężko mi na duszy gdzies w środku pogrążam sie staczam


    Ściskam i dziękuję z całego serducha

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. .. ogromnie się cieszę Trawko Kochana i dziękuję, że przyszłaś TU do mnie - posiedzimy sobie cichutko, pomilczymy .. we dwie będzie nam raźniej 💚🍀

      - ściskam Cię najserdeczniej i tulę mocno 💖

      Usuń
  16. Witam serdecznie ♡
    Ból i smutek są bliskie każdemu z nas. To odczucia tak bardzo ludzkie, że bardziej ludzkich już sobie wyobrazić nie można. Nie uwiężę, że są na świecie ludzie, którym nie przydarza się cierpieć. Z jednej zaś strony, jest to niezwykle inspirujące. Wielu ludzi będąc w złym nastroju tworzy najlepiej i najpiękniej swoje arcydzieła... teksty, obrazy czy inną sztukę. Chciałabym aby każdy człowiek na ziemi żył szczęśliwy. Byśmy wszyscy byli radośni, uśmiechali się do siebie, by wszystkie złe emocje odeszły precz. Niestety, smutek zawsze będzie, jak te gwiazdy i ten księżyc na niebie, chodź niekoniecznie taki sam.
    Cudowna twórczość Kochana!
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
  17. .. witam Cię Ayuno najmilej, dziękuję bardzo za niezwykły komentarz i Twoje piękne słowa ❤
    .. od zawsze pragnęłam tak jak Ty, żeby każdy człowiek był zdrowy, szczęśliwy
    i radosny, ale tak się nie da i.. zawsze to mówię także, że chciałabym mieć różdżkę, którą mogłabym czarować dobro i móc sprawiać aby wszyscy byli szczęśliwi ;)

    - pozdrawiam Cię najserdeczniej i najcieplej, życzę cudownych chwil każdego dnia 💖

    OdpowiedzUsuń
  18. Tak jakoś zawsze mi się ciepło na sercu robi jak czytam Twoje wiersze. Posiadasz niezwykłą wrażliwość :) Jesteś cudowna! :)

    Pozdrawiam serdecznie
    Justyna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Justynko bardzo Ci dziękuję za tak uroczy komentarz.. to Ty jesteś wspaniała, wrażliwa i cudowna, bo potrafisz tak pięknie odbierać to moje pisanie ❤

      - pozdrawiam najcieplej i najserdeczniej, życzę ogrom cudnych chwil każdego dnia 💖

      Usuń
  19. Cierpienie potrafi otulić, niestety. Pięknie napisane jak zawsze ❤

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. .. masz rację Kingo, potrafi otulić i to bardzo mocno .. dziękuję bardzo za pamięć i przemiłe słowa ❤

      - pozdrawiam ciepło, moc pięknych chwil życzę ♡

      Usuń
  20. Ten pierwszy wiersz, szczególnie przykuł moją uwagę, bo jest bardzo smutny, ale jednocześnie myślę, że każdy z nas ma takie dni, niestety.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. .. tak to jest w naszym życiu, są smutne chwile i na szczęście te radosne ;)
      .. miło mi bardzo, że zaglądasz, dziękuję za komentarz <3

      - pozdrawiam ciepło, życzę Ci uroczego weekendu :)

      Usuń
  21. Odpowiedzi
    1. .. thanks for the comment! :)
      .. this is our life .. a little sadness and wonderful joy ;)
      - Best wishes 💖

      Usuń
  22. W życiu każdego z nas są momenty, które pogrążają nas w smutku. I takie chwile potrafią zostać z nami na długie lata. Lata tęsknoty i smutku, że ktoś nas opuścił, że nie możemy wtulić się już w ramiona ukochanej babci, mamy czy taty. To taki smutek, który będziemy zawsze nosić w sobie mimo że życie płynie sobie dalej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. .. piękna interpretacja, wspaniale to napisałaś, dziękuje bardzo za niezwykły komentarz 💖
      .. tak jest, że tęsknimy ogromnie za wspaniałymi Osobami, które pozostają na zawsze w naszych sercach ❤

      - pozdrawiam cieplutko, życzę miłego weekendu i moc uroczych chwil 💖

      Usuń
  23. Biegnij przez noc i pozwól by szal opadł z Twych ramon ❤
    Piękny wiesz, tyle w nim emocji. Smutny a jednoczesnie pełen nadziei. Gwiazdy zawsze przynoszą ukojenie. Trzeba tylko je o to poprosić.

    OdpowiedzUsuń
  24. .. tak właśnie zrobię Kochana ❤ pozbędę się go, ale niech spadnie w czeluść, by nikt go nie znalazł ;p
    .. dziękuje Ci bardzo za piękne słowa, z wielką radością poproszę Gwiazdy niech otulą mnie swoim gwiezdnym pyłem ❤

    - ściskam mocno :*

    OdpowiedzUsuń
  25. Ślicznie ^^ miło się czyta twoje wiersze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. .. bardzo się cieszę, że miło Ci się czyta ;)
      .. dziękuję bardzo za odwiedziny i przyjemne słowa :)

      - pozdrawiam ciepło <3

      Usuń
  26. Jesteś niesamowita.
    Czasami się zastanawiam jak to jest, że księżyc, gwiazdy, słońce i w ogóle wszystko jest takie samo, a nam nieraz wali się świat.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. .. coś w tym myśleniu jest, że nam się wali świat, ale to tylko nam, bo świat dalej trwa ;)
      .. dziękuję Ci bardZo za pozostawienie swoich ciekawych myśli <3

      - pozdrawiam ciepło i serdecznie ❤

      Usuń
  27. Bol potrafi wszystko czlowiekowi utrudnic, zasnuc radosc, odebrac przyjemnosc. Znam to z doswiadczenia niestety. Twoje slowa piekne i realistycznie oddaja to co przezywasz. Mam nadzieje ze czas bol daje Ci od siebie odpoczac. Trzymaj sie cieplutko Kochana

    OdpowiedzUsuń
  28. .. to prawda, ból potrafi 'zepsuć' dobry czas, wspaniale to napisałaś Kasiu ..
    .. bywają dni trudne, ciężkie, ale na szczęście nic nie trwa wiecznie i nastają dni piękne, których ból nie tłamsi ;)
    .. dziękuję bardzo za Twoje ciepłe słowa ❤

    - moc zdrówka życzę i dobrych dnia <3

    OdpowiedzUsuń

..dziękuję serdecznie za odwiedziny i zapraszam ponownie ..:)