szmaragdowe krople

szmaragdowe krople
❤️ '𝑷𝒐𝒆𝒛𝒋𝒂 𝒕𝒐 𝒆𝒄𝒉𝒐 𝒑𝒓𝒐𝒔𝒛𝒂̨𝒄𝒆 𝒄𝒊𝒆𝒏́ 𝒅𝒐 𝒕𝒂𝒏́𝒄𝒂' - 𝑪𝒂𝒓𝒍 𝑺𝒂𝒏𝒅𝒃𝒖𝒓𝒈❤️

poniedziałek, 23 stycznia 2023

zimowe pejzaże ..

 




..chłód przenika każdy zakamarek

zimne iskierki muskają skórę

a pod butami skrzypiący śnieg

roztacza czarodziejską magię


lodowym lśnieniem w blasku gwiazd

skrzą się na szybach białe kwiaty

mienią niczym krystaliczne witraże

tworzą cuda z baśniowych snów


w piękne klejnoty przystrojona

szepcze cicho marznące słowa

otula puchowym białym płaszczem

majestatyczna śnieżna królowa


lodowe pasma w srebrnym brokacie

pod białą pierzyną drzewa i domy

wszystko zamilkło tylko śnieg pada

tworząc zimowe cudne pejzaże ..



28 komentarzy:

  1. To jest to co ostatnio lubię , białą zimę...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również uwielbiam białą zimę ;)
      jest cudowna, taka bajeczna <3

      - pozdrawiam najserdeczniej, moc cudowności ;)

      Usuń
  2. Przywołałaś Aneczko wspomnienie mojego dzieciństwa. Taką cudną baśń. Tak, bo wtedy świat (pomimo, że biedniejszy) był prawdziwy. Prawdziwa była zima, prawdziwi ludzie ( nie grali ról), prawdziwa była codzienność. Bez gonitwy, chorej rywalizacji, zawiści ... I nawet bajki były prawdziwe- przepełnione pięknem (a nie bijaktyką), z prawdziwą, edukującą i wychowawczą pointą.
    Dziś brakuje wartości, wszystko się dewaluuje. Echhh...
    Zima nawet w tym roku jakaś niezimowa. Dobrze, że są regiony, gdzie jest śnieżna i prawdziwa...
    Przepraszam za smętny ton, ale tak wyszło...
    A wiersz? Twój wiersz jak zawsze wspaniały, prowadzący do krainy piękna, uśmiechu, zachwytu, estetyki, magii...
    Dziękuję :)
    Ściskam najserdeczniej...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Grażynko Kochana 💗 sprawiłaś mi ogromną radość swoim pięknym komentarzem.. będzie mi się dobrze spało mając te dobre wspomnienia ..zgadzam się z Tobą w zupełności ..tak właśnie kiedyś było .. pamiętam wszystko .. a teraz strasznie nie podoba mi się ten 'wyścig szczurów' we wszystkim..
      .. nie pozostaje nam nic innego jak robić dobro, rozprzestrzeniać uśmiech, zarażać pozytywami i dobrą energią i wyłuskiwać zewsząd piękno ❤️
      .. zimę taką bielusieńka uwielbiam ..
      ..dziękuję Grażynko najpiękniej za cudowne słowa, które są balsamem na moją duszę, cieszę się ogromnie, kiedy mogę zaprosić do 'krainy piękna' jestem wówczas szczęśliwa 💛

      - ściskam mocno :*

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. .. dziękuję Kochana bardzo za urocze słowa ♥

      - pozdrawiam cieplutko, życzę cudowności ♥

      Usuń
  4. Jak Boga kocham, Ty ewidentnie siedzisz mi w sercu. :)))) Dla mnie jest to wiersz baśniowy, idealny i poruszający. Ja właśnie tak widzę zimę. Kocham jej magię, mam poczucie, że zima jest jakby głównymi drzwiami do świata fantazji, magii wszelakiej, ze to zimno jest tak naprawdę miłością, otula, pociesza, pozwala poznać siebie. Kocham czuć mróz na policzkach, kocham te diamenty błyszczące w bieli. Ostatnio łapałam płatki śniegu i się im przyglądałam, te kształty...gdybyśmy tak mogli je dojrzeć, kiedy śnieg pada... jak sobie to wyobraziłam...przecież to jest cud!!!!! Jak ja Cię uwielbiam, jesteś silna, piękna, przyjacielska, tworzysz dobro, wsparcie, magię, otwierasz drzwi do światów baśniowych, pozwalasz widzieć więcej!!!!!! Twoja poezja jest magią!!!! <3 :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agniesiu Droga ♥,
      no po prostu uwielbiam Twoją niesamowitą szczerość w komentarzach .. jesteś wspaniała w tym co piszesz, pisząc to co czujesz i myślisz .. dziękuję Ci bardzo niezwykła wrażliwa Istotko ♥
      .. rozpłakałam się, jak dziecko (ze szczęścia) czytając Twoje piękne słowa, dziękuję, że jesteś! ❤️
      piszę chcąc przekazać swoje myśli, to czuję i widzę .. jestem szczęśliwa, gdy Ktoś zechce wejść do mojego świata, do mojego magicznego ogrodu .. cieszę się ogromnie, kiedy przychodzą do mnie wrażliwe i cudowne Osoby jak Ty ♥
      .. żadne choroby, tudzież okropne problemy nie pozbawią mnie i nie stłamszą mojego poszukiwania piękna we wszystkim, nawet w brzydocie .. co więcej będąc w patowych sytuacjach zawsze znajduję wyjście, żeby nie ulec stagnacji i nie utonąć w odmętach depresji .. pragnę nasączać się pozytywną energią i robię to ..
      i pragnę rozprzestrzeniać taką dobrą energię częstując innych dobrem i uśmiechem .. nikt nie wie, bo nie musi wiedzieć,że cierpię, chcę być pełna dobra i miłości dla istnienia ..wszystko przemija, więc po co się pogrążać i smucić?
      .. cieszę się tym co się mam i dziękuję z pokorą za każdą nawet małą rzecz :) ..jestem szczęśliwa, że żyje.. szczególnie doceniam istotę życia od czasu kiedy miałam operację usunięcia guza (śluzaka) z serca 2 lata minęło we wrześniu 2022 .. mam 2 protezy w sercu i stymulator i nie narzekam, bo jak bym śmiała? ..jestem szczęśliwa, bo żyję ! ❤️

      - ściskam Cię Aguniu mooocno : ****
      i życzę moc cudownych chwil 🍀💛💙💖💝

      Usuń
  5. Zgadzam się z innymi komentującymi.. Twoja poezja jest MAGIĄ. Tworzysz świat bajkowy słowami. Przytulam i zdrówka życzę 💙💖❣💛

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana Dag, dziękuję bardzo za, jak zawsze, urocze słowa 💖
      dziękuje, że jesteś !

      - ściskam bardzo mocno i ogrom zdrówka życzę ! 💛💙❤️🍀

      Usuń
    2. Kasiu Miła ♥
      .. dziękuje za Twoje śliczne słowa, dziękuję, że zaglądasz 💝

      - pozdrawiam serdecznie i ciepło, pięknch chwil każdego dnia ! ♥

      Usuń
  6. Och, jak cudownie baśniowo, z dzieciństwa wyjęty obrazek, gdy cieszył blask na śniegu w mroźny dzień , a zima z wielką radością była kojarzona.
    Wiele subtelnych odcieni nosi w sobie Twoja dusza...
    jotka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. JoAsiu ♥
      ..ślicznie napisałaś, dziękuję najpiękniej .. zawsze uwielbiałam i uwielbiam bajki ;)
      .. przypomniałaś mi cudowną radość bezstresowego dzieciństwa ..taaak wszystko było cudowne, biel śniegu
      i jakże radosne zabawy :)

      - pozdrawiam najcieplej Kochana, życzę cudownych chwil moc ♥

      Usuń
  7. Piękny bajkowy obraz zimy Aniu. Chciałabym teraz znaleźć się w takiej krainie. Moc serdeczności i samych dobroci. Moc uścisków <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gratiano Droga ♥, uwielbiam śnieżną zimę, uwielbiam też bajki ;) .. zawsze mam cudowny azyl w swoim bajkowym świecie gdzie odpoczywam od ciężaru problemów :)
      .. dziękuję Ci bardzo Kochana za pamięć i za piękne słowa ♥

      - pozdrawiam najcieplej i najserdeczniej, ściskam mocno :*
      życzę Ci ogrom zdrówka i uroczych chwil ♥

      Usuń
  8. Pięknie....jak zwykle.
    Przypomniały mi się kwiaty namalowane mrozem na szybach...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Stokrotko dziękuję bardzo za śliczne słowa ;) .. mróz potrafi tworzyć niepowtarzalne cuda malując bosko cudne kwiaty na szybach :)

      - Kochana ślę moc serdeczności i życzę zdrówka ♥

      Usuń
  9. Witam serdecznie ♡
    Cudowna twórczość Kochana! Dziękuję za ten wiersz, czytałam go z zapartym tchem. Muszę przyznać, że zima jest wyjątkowo inspirująca. Gdy jest zimna i śnieżna, to może być bardziej emocjonalna niż inne pory roku. Te zaśnieżone krajobrazy, ten śnieg skrzypiący pod butami, te zimowe piosenki i oczywiście te kwiaty mrozem malowane na szybie... no czyż to nie jest piękne? Szkoda, że zimą jest zimno, bo nie przepadam za mrozem, gdyby tak śnieg był ciepły... mógłby być cały rok ;) Cudowny wpis Kochana, wspaniale że dzielisz się z nami swoją twórczością jesteś wielką inspiracją!
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. .. witam Cię Klaudio ♥
      .. dziękuję bardzo za, jak zawsze, wspaniały komentarz i uroczy przekaz :) .. chyba nikt nie lubi marznąć, ja również, ale uwielbiam bielusieńką zimę z takim niedużym kilkustopniowym mrozem :)
      .. staram się zawsze widzieć piękno we wszystkim .. zawsze też nasączam się dobrą energią .. bez względu na wszystko, staram się myśleć pozytywnie :)

      - pozdrawiam Cię najcieplej i najserdeczniej, życzę moc cudowności ! ♥

      Usuń
  10. Ale ten tekst działa na wyobraźnię <3. Dosłownie to wszystko ujrzałam, choć za oknem śnieg powolutku znika. Może jeszcze coś spadnie. Na szczęście zdarzyłam się nim trochę nacieszyć :). Uściski przesyłam :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. witaj Kochana ♥ .
      . dziękuję najpiękniej za Twoje cudowne słowa.. zawsze potrafisz wszystko uroczo interpretować,
      jesteś niezwykłą wrażliwą Istotą ❣ 💛 :)
      .. teraz znów mamy zimę w pełnej krasie, pada śnieg i jest - 1 , więc jest tak cudownie bajkowo ^^ 💖

      - ściskam mocno :*

      Usuń
  11. Jak zwykle trafiłaś tym wierszem w samo sedno pięknej zimy okraszonej białym puchem. Czy jeszcze w tym roku się takiej doczekamy? Mam taką nadzieję. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Karolinko ♥
      .. jednak doczekaliśmy się jeszcze takiej bielusieńkiej zimy z maleńkim mrozem 💝
      .. dziękuję Ci bardzo za piękne słowa i za pamięć :)

      - pozdrawiam Cię Kochana najserdeczniej i najcieplej, ogrom cudowności ♥

      Usuń
  12. Zimę w Twoich wierszach kocham, na zewnątrz już nie :D

    OdpowiedzUsuń
  13. .. witam Kingo ♥
    .. dziękuje bardzo za urocze słowa .. dzięki Tobie pojawił się uśmiech na mojej twarzy ♥

    - pozdrawiam Cię najserdeczniej i najcieplej, moc pięknych chwil życzę każdego dnia ♥

    OdpowiedzUsuń
  14. Coś wspaniałego Kochana. Twe wiersze to magia. Trudno się nie zakochać w twojej poezji. Duuuużo zdrowia i uśmiechu Anusiu.

    Kasinyswiat

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiuniu Droga dziękuję za to, że pamiętasz i zaglądasz do mnie 💛
      ..dziękuję Ci Kochana za każde słowo, dziękuję, że JESTEŚ! 💖

      - ściskam mocno 💝 :*

      Usuń

..dziękuję serdecznie za odwiedziny i zapraszam ponownie ..:)