szmaragdowe krople

szmaragdowe krople
❤️ '𝑷𝒐𝒆𝒛𝒋𝒂 𝒕𝒐 𝒆𝒄𝒉𝒐 𝒑𝒓𝒐𝒔𝒛𝒂̨𝒄𝒆 𝒄𝒊𝒆𝒏́ 𝒅𝒐 𝒕𝒂𝒏́𝒄𝒂' - 𝑪𝒂𝒓𝒍 𝑺𝒂𝒏𝒅𝒃𝒖𝒓𝒈❤️

wtorek, 11 października 2022

poezja ..

 



..czasem 

rodzi się o brzasku

niepowtarzalna intrygująca

bywa

nagością nocy spłodzoną 

z jedwabnych muśnięć

jest 

srebrną poświatą księżyca 

w bezkresie gwiezdnego pyłu

niekiedy

spływa stróżkami weny

szeptem skrzydlatych marzeń  

efemerycznie

 zrodzona cierpieniem

momentami drżąca euforią

zawsze

wciąż nienasycona 

chimeryczna i wyjątkowa

- poezja..




42 komentarze:

  1. Poezja chimeryczna - bardzo mi się podoba takie określenie dla poezji, pomijając inne określenia. Czysta poezja o poezji Aniu. Duuuuużo Aniu dla Ciebie poezji, by zawsze była przy Tobie <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gratiano, dziękuję najpiękniej, że zaglądasz i zostawiasz miłe słowa, których bardzo potrzebuję, od razu robi się cieplej na sercu i duszy <3

      - pozdrawiam Cię najserdeczniej, zdrówka ogrom życzę i cudownych chwil <3

      Usuń
  2. Poezja jest lekiem na całe zło tego świata...

    OdpowiedzUsuń
  3. ..pięknie to ujęłaś Stokrotko, poezja jest lekiem na wszystko ! <3
    ..dziękuję najpiękniej za pamięć :)

    - pozdrawiam Cię bardzo ciepło i serdecznie , moc cudowności życzę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękna poezja ma wszystkiego po trochu- cudne zawsze Twoje strofki kochana😃🧡📖📕🌼
    Pozdrawiam najmilej, życząc zdrówka i uśmiechu na kolejne słoneczne dni jesieni🍁🍂💛🌞😊☕

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana, dziękuję ogromnie za śliczne słowa 💚.. zdrówko bardzo jest mi potrzebne, bo po serii antybiotyków na zapalenie oskrzeli, nadal potwornie kaszlę .. ogólnie nie czuję się za dobrze ..

      - moc serdeczności posyłam, Kochana życzę zdrówka i uroczych chwil 💝🍀🌼😍

      Usuń
    2. Zdrówka życzę nieustannie kochana💖🤗🍀🌺

      Usuń
    3. Kochana, ogromnie Ci dziękuję, zawsze z wzajemnością 💚🍀💛☕♡

      Usuń
  5. Wszystko, co napisałaś jest prawdą, taka właśnie jest poezja i niełatwy, bolesny wręcz proces tworzenia.
    Dobrze, że znów jesteś :-)
    jotka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. JoAsiu Kochana, z całego serca dziękuję za piękne słowa ♥♥
      .. jeszcze nie czuję się dobrze, więc tylko wychylam się z tej 'niemocy choróbsk', które mnie dopadają i mam nadzieję, że niedługo poczuję się wreszcie lepiej ;)

      - pozdrawiam cieplutko i najserdeczniej, cudowności moc ! 💜

      Usuń
  6. "Z rzeczy świata tego zostaną tylko dwie,
    Dwie tylko: poezja i dobroć... i więcej nic".
    Cyprian Kamil Norwid, Do Bronisława Z.

    Ściskam najgoręcej w pełni zgodna z treścią Twojego przepięknego wiersza :****

    OdpowiedzUsuń
  7. Grażynko, wspaniały cytat Cypriana Norwida przytoczyłaś, znakomity strzał w dziesiątkę, bardzo go lubię <3
    ..dziękuję Ci bardzo Kochana za śliczne słowa .. dziękuję, że JESTEŚ ! 💚

    - ściskam mocno :****

    OdpowiedzUsuń
  8. A ja Ci powiem, że proza też podobnie przychodzi :).
    Pięknie opisane jak zawsze Kochana. Jak się czujesz? :*

    OdpowiedzUsuń
  9. ..dziękuję Ci Kochana z całego serca za troskę, bardzo się wzruszyłam ♥
    .. niby nieco lepiej, ale mam 'do przebycia' sporawy kawał drogi za horyzont, gdzie mogę poczuć się naprawdę dobrze ;) ..cieszę się ogromnie, że JESTEŚ ! ♥

    - ściskam mocno :**

    OdpowiedzUsuń
  10. Wspaniale napisałaś. Twoja dusza jest piękna, masz do tego dar. Ja to bym takiego czegoś nie napisała i dobrze, tym bardziej podziwiam Twoje słowa i tym bardziej do mnie trafiają. Mam nadzieję, że u Cia lepiej, ja tu też walczę cały czas o zdrowie po covid, ale kochana, damy radę, normalnie damy radę, i myślę, że wzajemne wsparcie nas umacnia. Przytulam całym sercem. <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agniesiu, uwielbiam Twoje posty Kochana ..piszesz pięknie i fotografujesz zjawiskowo <3
      ..jesteś wspaniałą, wrażliwą Dziewczyną <3
      ..wiem (domyślam się) co czujesz, bo sama przechodziłam covid w lutym i zmagam się z powikłaniami..
      ..kiedy czytam Twoje słowa od razu jest mi lżej na duszy , dziękuję Ci z całego serca za wsparcie i cieszę się przeogromnie, dziękuję, że JESTEŚ ! <3

      - tulę Cię najmocniej i jestem całym sercem i myślami z Tobą cudowna Istoto <3

      Usuń
  11. Chciałabym się zetknąć z poezją wcześniej, niż jako dorosła osoba. Z tak piękną, jak Twoja. Może dzięki niej byłabym bardziej wrażliwa, niż jestem dzisiaj.

    OdpowiedzUsuń
  12. witam Cię Canonko ♥ :)
    .. jako młoda osoba nie czytałam poezji, szczerze Ci powiem, że nie zawsze ją rozumiem .. a tak w ogóle to nie znoszę pytań typu : co autor miał na myśli? ;) .. każdy z nas jest inny, ma swoje postrzeganie świata i każda interpretacja może być inna - to właśnie uwielbiam - różnorodność odbioru :) .. Ja piszę to co czuję, co widzę, nie myślę jak ma być poprawnie, tak po prostu wyrażam swoje odczucia ..dziękuję pięknie za uroczy komentarz :)

    - pozdrawiam cieplutko i serdecznie, życzę Ci pięknych chwil ♥

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja jestem na amen zakochana w poezji Krzysztofa Kamila Baczyńskiego. To mój mistrz, mój ulubiony poeta ❤️ Kocham też wiersze Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego, Marii Pawlikowskiej - Jasnorzewskiej, Haliny Poświatowskiej, mam też słabość do Wisławy Szymborskiej.

    I mam wielki sentyment i otwarte serduszko na Twoje cudne wiersze Aniu ❤️

    Pięknie piszesz Kochana ❤️

    Ściskam Cię serdecznie, życząc moc ciepłych chwil na ten chłodny wieczór ❤️

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Iwettko ❤️, wymieniłaś poetów, których ja również bardzo lubię ♥
      .. wzruszyłam się Twoimi słowami, dziękuje najpiękniej za każde słowo, jesteś wspaniałą, wyjątkową
      i wrażliwa Istotką , dziękuję, że JESTEŚ ! ❤️

      - pozdrawiam najcieplej i najserdeczniej, życzę moc cudownych ❤️ ❤️ ❤️
      ściskam mocno :**

      Usuń
  14. Witam serdecznie ♡
    Zawsze wydawało mi się, że trudno jest opisać poezję. Bo jak ubrać w słowa znaczenie czegoś tak cudownego? Poezja jest inspirująca, ma w sobie siłę która podnosiła z kolan całe narody, rozpieszczała zmysły, uczyła nas od najmłodszych lat twórczości, wrażliwości, wyczucia piękna. Jak opisać poezję najpiękniej? Poezją rzecz jasna! Nikt nie zrobiłby tego lepiej kochana. Cudowny wiersz, wspaniała twórczość :) Jesteś niesamowita! :)
    Wszystkiego dobrego, samych cudowności!
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. .. witam Cię Klaudio ♥
      .. poezja jest niezwykła bo można wyrażać wszystko, dosłownie wszystko i właśnie to jest po prostu takie cudownie niezwykłe i niesamowite ;)
      ..dziękuję bardzo Kochanie za wspaniały komentarz, jesteś cudowną, wrażliwą i wyjątkową Osóbką ! ♥
      .. aż się robi błogo na sercu i duszy kiedy czytam Twoje prześliczne życzenia, dziękuję, że jesteś ♥ :)

      - pozdrawiam Cię bardzo serdecznie i ciepło .. życzę Ci samych dobrych dni i moc pięknych chwil ♥
      ściskam mocno :*

      Usuń
  15. Określić poezję jest niezmiernie trudno, wyjaśnić jeszcze trudniej, ale Ty sobie świetnie z tym radzisz, tak spontanicznie, po ludzku , a jak cudnie delikatnie i ciepło. 🙂 Pozdrawiam najpiękniej i najcieplej Mgiełko🙂

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dag Kochana 💚, dziękuję bardzo za Twój przepiękny wzruszający komentarz, za ciepełko, za każde urocze słowo, za to, że zaglądasz, że JESTEŚ ! 💚

      - pozdrawiam Cię najcieplej i najserdeczniej, życzę zdrówka, dobrych dni i cudownych chwil 💚

      Usuń
  16. Nigdy nie wiadomo, gdzie, kiedy i w jakich okolicznościach się zrodzi :) Ważne, żeby były emocje-one są karmą poezji :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Witam Cię serdecznie ♥ .. wspaniale to napisałaś, uważam tak samo, gdyż poezja może zrodzić się wszędzie
    i w każdym momencie :)
    ..dziękuję bardzo za piękne słowa :)

    - pozdrawiam najcieplej i najserdeczniej, moc cudowności ♥

    OdpowiedzUsuń
  18. Gdy mi pęka serce gdy coś krzyczy tu przychodzę by posiedzieć popłakać wyciszyć się
    Dziękuję 💙

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trawko Kochana jestem ogromnie szczęśliwa, że znajdujesz u mnie ukojenie 💛
      ..cieszę się niezmiernie, że mogę z Tobą posiedzieć - dziękuję, że jesteś 💛

      - przytulam mocno :*

      Usuń
  19. Zgadzam się, że z Tobą można się wyciszyć. Ja też tak mam, że z Tobą mam poczucie zrozumienia i też czuję, no jak to określić, jakbym się uczyła. Tak, zdecydowanie, jakbym uczyła się czegoś nowego, poznawała życie od innej strony, tej mi znanej, ale jakbym poznawała wszytko jakoś tak głębiej. Mam nadzieję, że nie bredzę, bo ja wiem, co mam na myśli, ale czy napisałam to z sensem, mam nadzieję, że tak. :D Wspaniały wiersz, a to mój ulubiony fragment:
    w bezkresie gwiezdnego pyłu

    niekiedy

    spływa stróżkami weny

    szeptem skrzydlatych marzeń  

    Uwielbiam. :)))

    Bije od Ciebie jakiś czar i nawet jeśli Ty sama go nie czujesz, to wiedz, że bije od Ciebie coś wyjątkowego i już. Przytulam do serca. :))) <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agniesiu, dziękuję za przepiękne słowa, uwielbiam Twoje posty pełne piękna, miłości i ciepełka
      .. jesteś wyjątkową, cudowną, wrażliwą Dziewczyną 💛
      ..słyszę od wielu osób (nawet dzieci do mnie lgną) , że jestem oazą spokoju, przy mnie czują takie ciepło i czują się dobrze.. jestem mega szczęśliwa mogąc dać Komuś wytchnienie i otulić spokojem :)
      .. dziękuję, że jesteś Kochana ❤️

      - przytulam najcieplej :* .. ogrom zdrówka i cudowności ❤️😊🍁💛☕♡

      Usuń
  20. Lubię czasem czytać poezję, wiersze chociaż niekiedy nie rozumiem. Jednak dobrze dobrane słowa potrafią stworzyć magię.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. witam Cię serdecznie :)
      ..dziękuję bardzo za szczere i urocze słowa :) .. powiem Ci Kochana prawdę, ja także czasami nie rozumiem poezji ;) .. po prostu odbieram i interpretuję to po swojemu i wierz mi nigdy nie wnikam co autor miał na myśli ? ..dawno nie byłam u Ciebie, przepraszam, ale sploty różnych wydarzeń i choróbska pozbawiają mnie siły, dlatego rzadko bywam na blogach, ale jak zaglądam to czytam chociaż nie zostawiam śladu :)

      - ogrom serdeczności ślę i życzę dobrych dni ♥

      Usuń
  21. Piękny utwór, z którym zgadzam się całym sercem ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. .. witam Cię najserdeczniej ♥
      .. ogromnie miło mi gościć Cię w moich skromnych progach :)
      .. dziękuję bardzo za urocze słowa :)

      - pozdrawiam ciepło i serdecznie, życzę pięknych chwil ♥

      Usuń
  22. Poezja rodzi się zwykle w takich chwilach, bo trzeba ją czuć całym sobą. Dopiero wtedy jest to niezwykłe przeżycie. Dobrego tygodnia!

    OdpowiedzUsuń
  23. .. witam Cię Kingo serdecznie ♥
    .. również uważam, że poezję trzeba czuć każdym zmysłem i całą duszą .. ona rodzi się w każdej sekundzie życia .. dziękuję za śliczne słowa :)

    - pozdrawiam najcieplej, pięknych chwil ! ♥

    OdpowiedzUsuń
  24. Poezja niejedno ma imię, chciałoby się powiedzieć 😉 Rodzi się w różnych okolicznościach i pod wpływem różnych emocji. Czasami zaskakuje nas samych, bo potrafimy pod jej wpływem nazwać rzeczy, których z pozoru nazwać się nie daje. Poezja ma też swoje nastroje i wywiera przeogromny wpływ na czytelników. Widzimy w niej odwierciedlenie wszystkiego co czujemy, nie rozumiemy, a czasami, aż nadto nazywa rzeczy po imeniu 😉 Dzięki za chwilę z piękną poezją, ta sztuka zawsze ma coś do powiedzenia, pozdrawiam! 🖐️

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Artbook'u, dziękuję za interesujący komentarz na temat poezji :) ..wspaniałe i jakże różnorodne może być nasze postrzeganie ;)

      - pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  25. Poezja to taka wspaniała odskocznia od ... wszystkiego :)
    Lubię od czasu do czasu poobcować z poezją.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. .. witam Cię serdecznie ♥
      ..dziękuje za odwiedziny i przyjemny komentarz. :)
      ..oczywiście z przyjemnością zajrzę do Ciebie z rewizytą :)

      - pozdrawiam ciepło ♥

      Usuń
  26. Kazde słowo jest tu idealnie dopasowane Anso. Masz wyczucie :) Fantastyczne

    Kasinyswiat

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu, bardzo Ci dziękuję za urocze słowa, miło Cię widzieć ♥

      - pozdrawiam najcieplej, moc cudowności ♥ ♥

      Usuń

..dziękuję serdecznie za odwiedziny i zapraszam ponownie ..:)